- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Sonický třesk bude výrazně nižší? Opravdu jsem zvědavý.
50 lidi? tak to muzou pristavat na nejakem umelem ostrove na mori, kdyz maji problem s hlukem. a na pevninu uz to pak zvladne par vrtulniku.
Určitě zajímavý projekt, ale možná by se to chtělo poučit z chyb Concordu...Rychlost je jediná výhoda, ale tu měl právě i Concorde...
Zbytek co jsem aspon pochopil zůstává. Viz přepočet ceny na sedadlo... U tohoto stoje cca 3,6 mil USD, ale A380 má 630 000 USD...(v průměrné verzi, v dobytáčku to vyjde ještě levněji)... Navíc asi i provoz nebude nejlevnější...
ta rychlost je zároveň i ta hlavní nevýhoda. Fyzikální zákony nepřemůžeme. Aerodynamický odpor roste s mocninou rychlosti, a spolu s ním i spotřeba paliva. Proto snílci jako Musk navrhují cestování v tubě s odsátým vzduchem. U klasického letadla tento problém prostě řešit nelze.
Uvedení do provozu v roce 2025? Myslí se komerční provoz? Pokud ano, tak hodně zdaru... Myslím, že budou rádi, když do roku 25 stihnou alespoň jeden zkušební let.
Nejspíš nestihnou ani ofouknout model v tunelu...
Totálně pomýlený koncept. V době, kdy lze na palubě dopravního prostředku plnohodnotně pracovat (no pro vás to bohužel neplatí, plechovkáři s rukama na volantu), ztrácí hon za rychlostí smysl.
Co kdybyste koncepty nechal na firmách a zákaznících?
dneska lidi chteji cestovat levne, tech par hodin usetri sice cas, ale kdyz se let dobre naplanuje, tak par hodin navic nevadi, ne.
tohle nikdy nebude pro masovou veřejnost jako normální jumbojety, to je právě pro business many a zámožné lidí, kteří buď potřebují být rychle někde jinde a nebo si rádi zaplatí aby nemuseli čekat a měli komfort
200 mega do vyvoje,to je jak kdyz plivne so stromovky
Concorde daleko předběhl svou dobu . . . . . . . Všechno ostatní budou jen repliky , budou-li kdy vůbec ?
Predbehl, a kdyby nebylo te nehody, nejspise by nejnovejsi modely byli minimalne na urovni techto novych, ale nezatracoval bych je, design dela hodne :)
pokud nedostanou pristavaci a startovaci povoleni u velkych mest, tak se se strojem muzou tak vyfotit. Navic pujdou prori projektu i zeleni, protoze spotreba pohonnych hmot bude na 1 cestujicix-nasobne vyssi u nadzvukovych stroju. A o kolik vic destinaci nez USA, Hongkong, Australe a eventuelne Kapske mesto jeste zbyva ?
Treba to naopak bude mit baterie, lektromotory, a cestujici si svou cestu bude muset odslapat a udelat neco pro sve zdravi. To ekologove budou milovat