Microsoft.

Microsoft. | foto: Profimedia.cz

Microsoft ztratil zájem o Yahoo, firma chtěla příliš mnoho peněz

  • 52
Americký softwarový gigant Microsoft se rozhodl stáhnout svou nabídku na převzetí Yahoo. Společnosti se nedohodly na ceně. Internetová firma žádala 47,5 miliardy dolarů, Microsoft nabízel o pět méně. Yahoo krachu námluv nelituje, avizuje naopak "největší změnu v historii" své firmy.

Před čtvrt rokem nabídl Microsoft zaplatit 31 dolarů za akcii. Yahoo označila nabídku za podhodnocenou, Microsoft poté přihodil na 33 dolarů. Yahoo žádala ještě o čtyři dolary více. Každý dolar za akcii přitom představuje zvýšení ceny o 1,4 miliardy dolarů.

Nad 33 dolarů za akcii ovšem Microsoft odmítl jít. "Domníváme se, že finanční podmínky požadované Yahoo pro nás nemají smysl a je v nejlepším zájmu akcionářů Microsoftu, zaměstnanců i dalších investorů stáhnout naši nabídku," uvedl ředitel Microsoftu Steve Ballmer.

Microsoft se chtěl stát prostřednictvím Yahoo důstojným konkurentem Googlu na internetu. Někteří experti se ale domnívají, že rozhodnutí Microsoftu může být součástí jeho strategie vyvinout na Yahoo takový tlak, že bude ochotnější přijmout případnou budoucí nabídku.

"Hoši z Yahoo chtějí příliš mnoho"
Podle analytiků Yahoo zbytečně riskovala. Očekávají, že akcie jedné z průkopnických internetových firem zareagují až třicetiprocentním pádem. Jestli mají pravdu, ukáže pondělí, kdy bude pokračovat obchodování. Ještě v pátek akcie Yahoo v očekávání dohody posílily o sedm procent.

"Šokuje mě, že Yahoo nebyla rozumnější. Překvapující je i to, že Ballmer vycouval, namísto aby se pokusil o nepřátelské převzetí na ceně třiatřicet dolarů," řekl agentuře Reuters Walter Price z investiční společnosti RCM, která spravuje miliony akcií obou společností.

Analytička Laura Martinová ze Soleil Securities očekává, že se řada akcionářů bude s Yahoo soudit. "Hoši z Yahoo chtějí za firmu příliš mnoho. Myslíme si, že třiatřicet dolarů je férová nabídka, když uvážíme, že přišla v čase ekonomického útlumu a nepříznivého trendu v inzerci."

Největší změna v historii Yahoo
Yahoo každopádně nepřipouští, že by o něco přišla. Předseda představenstva Roy Bostock se v reakci na rozhodnutí Microsoftu zmínil o tom, že se internetová společnost zabývá "strategickými příležitostmi", které ale nekonkretizoval.

Yahoo se už v minulosti poohlížela například po AOL, MySpace a jako velmi reálná se zdá být dohoda s konkurenční společností Google, podle níž by součástí výsledků vyhledávání na Yahoo byla reklama Googlu.

"Když je za námi vyrušení nevyžádanou nabídkou Microsoftu, můžeme zaměřit energii na uskutečnění největší změny v naší historii, která povede k maximálnímu využití našich možností ve prospěch akcionářů, zaměstnanců, partnerů a uživatelů," oznámil šéf Yahoo Jerry Yang.

,