Microsoft se stále snaží získat Yahoo.

Microsoft se stále snaží získat Yahoo. | foto: Profimedia.cz

Microsoft jedná s Murdochem o společné nabídce na převzetí Yahoo

  • 1
Softwarový gigant Microsoft přizval k jednání o převzetí Yahoo i skupinu News Corporation mediálního magnáta Ruperta Murdocha. Cílem je prosadit spojení Microsoftu a Yahoo s tím, že by se ve sloučené skupině objevil i společenský portál MySpace. Informuje o tom list The New York Times.

List o tom informoval s odkazem na zdroje blízké jednání. Podle jednoho ze zdrojů nyní rozhovory mezi oběma firmami probíhají velmi citlivě a ke konečnému rozhodnutí vede ještě dlouhá cesta.

Nabídka na převzetí Yahoo vznikla v lednu a Microsoft ji oznámil 1. února. V té době nabízel 44,6 miliardy dolarů, tedy 62 procent nad tržní hodnotou Yahoo. Vedení společnosti ji ale zamítlo s tím, že návrh Yahoo podhodnocuje.

Nyní se Microsoftu jeho plány ještě více komplikují. Yahoo se totiž podle některých zdrojů chce sloučit s internetovou společností AOL ze skupiny Time Warner.

Yahoo navíc podle internetové verze listu The Wall Street Journal  uvažuje o zkušebním využití vyhledávací služby svého rivala Google, což je podle analytiků zjevná snaha odrazit nabídku Microsoftu.

Yahoo se patrně vzdá části svého reklamního prostoru a přenechá jej Googlu.

V praxi bude spolupráce vypadat tak, že reklamy na Googlu, které jsou spjaty asi s třemi procenty dotazů zadaných v USA, se objeví rovněž ve vyhledávači Yahoo. Experiment má trvat dva týdny.

Microsoft už na informace stačil zareagovat a uvedl, že pokud by se Yahoo a Google eventuálně dohodly na spolupráci, utrpěla by tím konkurence. Trh vyhledávání na internetu by údajně nemohl dobře fungovat, protože obě firmy kontrolují zhruba 90 procent reklamy na vyhledávačích.