Zatím to ale vypadá, jako by byl Stadler vůči skandálu imunní. Jako jediný vysoce postavený manažer koncernu Volkswagen, do kterého Audi patří, přežil loňské personální čistky a interní vyšetřování zatím nepřineslo důkazy o jeho možném zapojení do skandálu Dieselgate, v němž jde o podvody s měřením emisí u naftových motorů.
Jeho dosud největší přešlap ve funkci se odehrál loni, když pro třicet top manažerů automobilky zaplatil pivní soutěž z firemních peněz. Ty pak musel vrátit ze svého, v přepočtu šlo o 340 tisíc korun (psali jsme zde).
Kauza DieselgateEmisní skandál Volkswagenu vypukl v září 2015 poté, co americká Agentura pro životní prostředí uvedla, že Volkswagen vybavil své vozy s dieselovými motory TDI softwarem, který snižoval množství oxidů dusíku (NOx) během laboratorních testů výfukových plynů. |
Teď má však Stadler daleko větší trable. Dozorčí rada Volkswagenu loni pověřila americkou právní firmu Jones Day vyšetřováním skandálu a po nedávném odchodu šéfa výzkumu a vývoje Audi Stefana Knirsche se spekuluje o tom, že luxusní značka byla do skandálu zapletena víc, než se dosud myslelo.
A když už to vypadalo, že skandál, který propukl loni v USA, bude spíše už jen doznívat, rýsuje se nový. A opět v zámoří.
Americká agentura pro ochranu životního prostředí začala Audi vyšetřovat poté, co kalifornský úřad pro čistotu ovzduší objevil v jejích vozech nový software, který umožňuje manipulace s měřením emisí oxidu uhličitého. Trik je v tom, že software na základě pohybu volantu rozpoznává, jestli se vozidlo nachází na testování a v takovém případě pak zapíná systém omezující emise oxidu uhličitého.
Pro skupinu Volkswagen, do které patří mimo jiné i tuzemská Škoda Auto, je Audi zlatým vejcem. Má největší podíl na zisku a je také důležitým inkubátorem nových technologií. Stadler stojí v jejím čele od roku 2007, od roku 2010 je také členem představenstva mateřského Volkswagenu.