Vůbec první vydání katalogu IKEA vyšlo v roce 1951 v nákladu 285 tisíc výtisků a bylo distribuováno v jižním Švédsku. Letošní poslední katalog měl 40 milionů výtisků.
Za rozhodnutím firmy je stát se více digitální, neboť zákazníci více hledají informace na internetu. Podle Reuters vzrostl prodej za posledních 12 měsíců o 45 procent.
„Sice klesal počet výtisků, ale zároveň jsme si všimli, že lidé častěji využívají náš web, aplikace a sociální média. Zájem o katalog tak klesl,“ řekl výkonný ředitel firmy Konrad Gruss.
Ušetřené peníze za výrobu a distribuci katalogu chce firma využít na online marketing a propagaci dalších kanálů.
Firmu IKEA založil v roce 1943 jako zásilkovou společnost Ingvar Kamprad. Jeho prarodiče pocházeli ze Sudet z oblasti poblíž Mostu. V České republice firma otevřela první obchod v roce 1991. Na celém světě jich teď provozuje přes 430, ročně je navštíví zhruba miliarda zákazníků.