- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Stačilo by postavit maglev dráhu ve "vakuovém tunelu" a nemuseli by vymýšlet ani žádné novinky. Maglev sám o sobě má potenciál vysoké rychlosti, která je nejvíce omezovaná právě odporem vzduchu. Pokud bychom maglev zabudovali do tunelů a tam snížili hustotu vzduchu (nemuselo by jít o vakum ani nic velmi blízkého vakuu, prostě by se dosáhlo maximálního možného snížení tlaku v té trubce a to by umožnilo maglevu jezdit rychleji. Maglev umí i v normální atmosféře jet skoro 600 km/h, pokud bychom mu pomohli tím tunelem, bylo by to určitě více. Kolik, to by záleželo na tom, jak moc velké vakum bychom udělali. Nebyla by ta technologie ale závislá na tom vakuu, prostě by to bylo jen o tom, že čím lepší vakum, tím větší rychlost.
jj, konkurence je potřeba, sliby i animace jsou rok od roku kvalitnější
Jé, další money burning party, tentokrát s tématikou startup!
Mě by se spíš líbilo kapslový metro. Dneska metro funguje tak, že 150 tunový vlak musí na své lince 20x zastavit a rozjet a na každé zastávce se vymění třeba jen 5% lidí (někde samozřejmě víc). Lepší by bylo, kdyby na každé zastávce stálo 20 kapslí, člověk by přišel, nějak naklikal, kam jede, chvíli by počkal, ono by mu to vybralo nějakou kapsli, on by do ní vlezl (spolu s dalšíma řekněme 10 lidma) a odvezla by ho do cíle bez zastávek nebo třeba s jednou zastávkou - trochu jako letadla, ale celé dynamicky a automaticky (bez řidičů). Vůbec by to nemuselo být super rychlé, už jen to vynechání zastavování by trasu zkrátilo časově o desítky procent.
To by bylo fajn, ale nejde to udelat na jedne koleji, takze nerealisticke. Muzete sice mit vagony, ktere budou zastavovat treba jen na kazde treti zastavce, ale pak musite dele cekat, nez prijede prave ten vas vagon. Takove varianty ve svete jezdi. Usetri to energii, ale vam to moc casu neusetri. Musela by byt aspon moznost objizdeni zastavek (zdvojena trat kolem nich), aby se vlaky mohly predjizdet. Tim padem ale vetsi riziko a naroky na bezpecnostni zarizeni zamezujici kolizim.
u podobnych systemu je nejvetsim problemem akcelerace a decelerace. uz klasicke ICE /TGV potrebuje mit zastavky tak 100-200 km od sebe , aby se vyplatilo. Pri maximalni rychlosti 250 km/h. jinak jenom zrychluje a brzdi. Hyperloop by mel smysl u zastavek tak 500 km od sebe. A do dneska nema CR ani 1 km trate odpovidajici TGV nebo ICE. Takze vlaky z Vidne do Berlina jezdi rychleji pres Passau a Erfurt nez pres Prahu. Nejaky hyperloop v CR je neco tak realneho jako LTE Internet v konzskem pralese
Oboji je realne jako soucast rozsahlejsiho projektu, ne pouze uvnitr CR nebo KP.
Pro ty, co chtějí vidět detailní komentář k Hyperloopu, včetně analýzy dosavadních "úspěchů" doporučuji na youtube vyhledat "Thunderf00t hyperloop". Najdete už docela velký počet videií, ve kterých se podrobně rozebírají různá tvrzení/pokroky/testy Hyperloopu.
Jj, tam je pěkně vidět rezavá trubka - výsledek veškerého géniova snažení!
A přitom maglev je levnější, rychlejší, pohodlnější, flexibilnější a už spolehlivě funguje...
Žádná "novinka" , stačí jen okopírovat osvědčenou potrubní poštu, a rozměrově ji přizpůsobit k přepravě osob.
To už zkoušel Cimrman a moc dobře to nedopadlo.
Jak můžou být konkurencí Muskovi, když on hyperloop už dávno neřeší, pouze přišel s konceptem a nemá žádnou firmu, která by to řešila... To je zas nadpis...
Přesně tak. Jediné co Musk, alespoň podobné, dělá je The Boring company a jejich tunel pro sáně/kabiny, žádný hyperloop.