Jsou to téměř dva týdny, co americký list The Wall Street Journal napsal, že americký prezident Donald Trump by chtěl od Dánů koupit Grónsko. Dánská premiérka Mette Frederiksenová myšlenku označila za absurdní a Trump reagoval zrušením plánované schůzky mezi oběma politiky.
GRÓNSKO |
Hopper, aplikace na nákup letenek a rezervaci hotelů, od té doby zaznamenala 337% nárůst počtu lidí, kteří se zajímali o výlet do Grónska. Nejvyššího čísla dosáhla aplikace ve čtvrtek 22. srpna, den po zrušení schůzky, uvedla společnost pro americký list The Washington Post.
Podobný trend zaznamenala i cestovní kancelář Interpid Travel. Návštěvnost stránek nabízejících jejich expediční výpravu do Grónska stoupla o víkendu 17. a 18. srpna o 237 %.
Zájem podpořily i Trumpovy tweety. Poté, co americký prezident na Twitteru sdílel uměle vytvořený obrázek znázorňující slavný Trumpův zlatý hotel zasazený do grónské krajiny s popiskem: „Slibuji, že tohle Grónsku neudělám!“, se návštěvnost ještě zvedla. Cestovní kancelář Nordic Visitor podle americké CNN mluví o nárůstu ve výši 1 200 % ve srovnání se stejným datem minulého roku.
Oficiální webové stránky informující o turistických možnostech v Grónsku VisitGreenland.com měly během stejného víkendu asi desetkrát více návštěv než normálně. V pátek 16. srpna dokonce stránka nápor zájmu nevydržela a spadla.
Americký zájem = příležitost k oživení turismu
Grónsko chce této celosvětové pozornosti využít k podpoře turismu. Američané totiž představují jejich primární cílovou skupinu při propagaci země. Každý rok ji navštíví kolem osmi tisíc Američanů. Zatím však není jasné, jestli se zvýšený zájem skutečně promítne do počtu turistů.
Server dokonce na zprávy reagoval vytvořením stránky American interest in Greenland – a historical perspective, neboli zájem Američanů o Grónsko – z historické perspektivy. Na ní ukazuje na časové ose všechny milníky americko-grónského vztahu, včetně Trumpových pokusů o koupi.
Grónsko: příroda tak krásná, až vypadá jako sci-fi |
„Visit Greenland chce tuto pozornost přeměnit v něco pozitivního. Naše země je jedinečná destinace pro zážitkovou turistiku s úžasnou přírodou, milými lidmi a kulturou, která se táhne daleko do historie,“ uvedla mluvčí Idrissia Thestrup.
Zvýšenou pozornost zaznamenala i letecká společnost Air Iceland Connect. Do počtu prodaných letenek se však ještě nepromítla. „Jsme velmi optimističtí, co se týče příštího léta,“ uvedla marketingová manažerka aerolinek Gróa Ásgeirsdóttir pro ekonomický magazín Fortune.
Mapy poskytuje © SHOCart a přispěvatelé OpenStreetMap. Společnost SHOCart je tradiční vydavatel turistických a cykloturistických map a atlasů. Více na www.shocart.cz