- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
tak aspon nekdo tomu letadlu jeste veri. jen by me zajimalo, co by se stalo kdyby vsichni co zaplatili zalohu za auta v nedohlednu, tu zalohu chteli vratit zpatky. chapu to spravne ze by ho to okamzite polozilo a klienti by z vetsiny nedostali ty penize zpet?
Zálohy tvoří cca 1mld USD z celkového objemu hotovosti 2,6mld USD, takže nejspíše ne ihned.
Zda se, ze bankrot Tesly se opravdu blizi Skoda, byl to zajimavy projekt. Ale manazersky nezvladnuty
Já myslím že managersky byl naopak zvládnutý excelentně, je akorát si potřeba si ujasnit co mělo být jeho cílem - a že to nebyla výroba auta přiznal i sám Musk.
Má ten vizionářský génius manželku, aby na ni mohl přepsat dům a auto?
Proc by to delal? Myslis ze za dluhy ruci osobne? U tak velke firmy tezko...
Musk už prodejem PayPalu vydělal tolik peněz, že by nemusel do smrti opustit jachtu plnou polonahých finalistek Miss Universe, ale místo toho spí ve spacáku v továrně a maká víc, než si většina diskutujicích vůbec dovede představit.
Z ničeho vydupal automobilku, která má dnes větší tržní kapitalizaci, než General Motors a mezitím stihl ještě jako bojovou naučit rakety vracet se na Zemi a znovu odstartovat.
Ať už to s Teslou dopadne jakkoli, ten chlap si zaslouží respekt.
Tato forma fanatismu je méně nebezpečná než víra v alláha, ale hnusí se mně stejně.
Jak by řekl feldkurát Katz: to se nám to hoduje, když nám jiní půjčují. Asi tak vidím Muskovo podnikání. Až inveszorům dojde trpělivost a přestanou lít prachy nebo až budou chtít zisk z akcií, půjde Tesla do kytek,
Jenomže "lití peněz" je důvěra investorů, kteří rozhodují extrémně racionálně.
Bude to ještě zajímavé, už teď ale Musk mění svět. Už dneska je Musk s elektromobily 100x dál, než by dříve titíž kritici byly schopni sázet. Věřil by někdo z nich, že se desetiletá nezávislá společnost může stát podle tržní kapitalizace čtyřkou mezi výrobci aut a nechat za sebou třeba GM nebo BMW? V každém případě, i kdyby Tesla zkrachovala, bude Muskovo jméno navždy spojeno s rozvojem elektromobility ve 21. století.
100x dál a 100x blíže k bankrotu. Tržní kapitalizace je jedna věc, schopnost generovat peníze je věc jiná. BMW nebo GM Tesle určitě nic nezávidí.
Koupit akcie za 10 milionů dolarů, může ilustrovat Muskovu důvěru ve firmu (i když ani pro něj to není balík), ale u firmy která investuje miliardy dolarů a za pár měsíců dokáže vytvořit ztrátu skoro třičtvrtě miliardy dolarů, je to něco naprosto bezvýznamného.
Tesla - to bude bublina jak Apple či Bitcoin Pořád to krachuje a pořád ne a ne vyhlásit bankrot
Když pominu svůj názor na elektromobilitu a její reálnou neudržitelnost v rozsahu v jakém dnes fungují klasická auta, tak je tu mraky faktorů, které jdou proti Tesle...
1) Tesla to hraje na výjímečnost, ale reálně ji může, kterýkoli velký koncern potopit pokud bude chtít... A upřímně už ted Nissan vyrábí víc elektromobilů než Tesla...
2) Ten zisk by to už opravdu chtělo... Zatím všechno stojí na důvěře investorů, ale ta může taky odejít... Ono to taky hodně souvisí s podporou vlád na elektromobilitu... Aneb když koncern VW vyrobil auto se ztrátou, aby dokázal že to jde Veyorna a ten Shirona, tak se to v ztratí...
3) Ani výmluvy na malý počet vozů nepomůžou... Kolik vyrobí aut Ferrari? Aston Martin? A jsou v plusu a zůstává jim i na vývoj...
Loňský rok byl poslední, kdy Nissan vedl v produkci BEV.