„Po pečlivé úvaze došel úřad k závěru, že vyobrazení není sexuálně explicitní a že reklama zobrazuje FKA twigs jako sebevědomou ženu, která o sobě rozhoduje sama, a proto nebyla objektivizována,“ cituje deník Guardian zprávu Britské organizace pro standardy v reklamě (ASA – Advertising Standards Authority).
To je výrazný posun proti původnímu postoji, kdy ASA označila billboardy za nezodpovědné a urážlivé. Kompozice obrazu podle původního verdiktu soustředila pozornost diváků na tělo modelky namísto na oblečení.
Dva stěžovatelé, jejichž podněty k úřadu celou kauzu rozpoutaly, napadali i reklamu s odhalenou modelkou Kendall Jennerovou. Ty však ASA vyhodnotila jako přijatelné.
Obrys ňadra a boků je moc, řekli úředníci. Reklamu zakázali jako sexistickou![]() |
Reklamní snímek brzy po zákazu bránika na svém instagramu i sama FKA twigs. „Nevnímám se jako stereotypní sexuální objekt, jak mě označili. Vidím krásnou silnou ženu, jejíž úžasné tělo překonalo více bolesti, než si dokážete představit,“ napsala.
Mluvčí úřadu nyní uvedl, že rozhodnutí revidovat původní rozsudek se uskutečnilo v kontextu značné síly veřejného mínění, včetně názorů vyjádřených samotnou FKA twigs. Podle Guardianu rovněž dodal, že revize původního rozhodnutí bylo také provedeno na základě obav, že naše zdůvodnění pro zákaz reklamy bylo chybné.
Na druhé straně ASA stále trvá na tom, že reklamní vyobrazení je přehnaně sexuální a není vhodné pro nezacílené publikum, tedy děti, podotýká BBC. Na venkovní billboardy se tak FKA twigs nevrátí.