V prvním případě dva muže v jídelně výrobek zaujme natolik, že jeden z nich zapomene své dítě na jedoucím vydávajícím pásu. Reklama je na sýr Philadelphia.
Druhý klip propaguje elektrický automobil Golf sérií záběrů na muže při nejrůznějších činnostech a končí pohledem na tiše sedící ženu na lavičce vedle kočárku.
Na reklamu k sýru úřad ASA obdržel přes 120 upozornění. Podle autorů stížností klip nesprávně naznačuje, že se muži nedokážou dostatečně postarat o své děti a jsou schopni je ohrozit.
Na reklamu Golfu si stěžovali tři lidé. Podle nich je nesprávně naznačováno, že zatímco nebezpečné aktivity náleží mužům, přísluší ženám pasivní péče.
Zakázaná reklama na Volkswagen e-Golf:
Obě firmy se snažily obhájit. Zástupci Mondelezu v Británii tím, že klip byl míněn jako žert, neboť muž na konci dítě zachytí a pošeptá mu ‚Tohle mamince neřekneme‘. ASA ale souhlasil se stěžovateli, protože reklama prý z mužů činí nepozorné nešťastníky. „Reklama se ve své stávající podobě nesmí znovu objevit,“ uvedl úřad v rozhodnutí.
Volkswagen považuje kritiku za neporozumění obsahu reklamy. Má prý ukázat schopnost člověka přizpůsobit se změnám a složitým situacím - na záběrech je muž ve stanu na útesu, kosmonauti v beztížném stavu a invalidní atlet při skoku do dálky.
Regulátor ale opět souhlasil s kritikou, protože, jak řekl jeho mluvčí: „Být rodičem znamená životní změnu, která vyžaduje značnou dávku přizpůsobení, ale péče o děti je stále stereotypně přisuzovaná ženám“.