Logo obchodu luxusní módní značky ve Varšavě (18. července 2022)

Logo obchodu luxusní módní značky ve Varšavě (18. července 2022) | foto: Profimedia.cz

Balenciaga přestřelila s reklamou. BDSM a děti spolu neladí, říkají kritici

  • 11
Luxusní módní značka Balenciaga zašla s „faktorem šoku“ pravděpodobně až příliš daleko. Sklidila na sociálních sítích vlnu ostré kritiky poté, co zveřejnila záběry ze své nejnovější sváteční reklamní kampaně. Na ní jsou zobrazeny děti ve společnosti mnoha diskutabilních předmětů značky, jako je například medvídek v BDSM postroji anebo psí vodítko. Firma se omluvila a snímky stáhla. Kritiku si vysloužil i fotograf, ten se však brání.

Kampaň značka zveřejnila na začátku tohoto týdne, série fotografií měly vánoční tématiku. Pózovaly na nich děti spolu s dalšími předměty značky, některé však byly podle mnohých až příliš kontroverzní. Například plyšový medvídek v postroji inspirovaný BDSM.

Mezi doplňky byly na snímcích i řetízkové vodítko či psí obojek značky Balenciaga. Na jedné fotografii v rekvizitě propagující kabelku pozorní uživatelé sítí rozpoznali dokonce stanovisko nejvyššího soudu v případu dětské pornografie z roku 2008.

„Omlouváme se za zobrazení znepokojivých dokumentů v naší kampani,“ zveřejnila Balenciaga omluvu krátce po začátku kampaně. Dodala, že celou záležitost bere velmi vážně a podniká právní kroky proti stranám odpovědným za vytvoření souboru a zařazení neschválených předmětů.

Společnost Balenciaga se na Instagramu za svojí kampaň omluvila. (22. listopadu 2022)

„Důrazně odsuzujeme zneužívání dětí v jakékoli podobě. Zasazujeme se o jejich bezpečnost a blaho,“ uvedla společnost ve svém prohlášení. Balenciaga následně stáhla kampaň ze všech platforem.

Sérii kontroverzních fotografií pořídil italský fotograf Gabriele Galimberti. Také on se krátce po zveřejnění snímků stal cílem ostré internetové kritiky. Sám nyní tvrdí, že se stal terčem „lynče“ a že nad projektem neměl žádnou tvůrčí kontrolu.

„V návaznosti na stovky nenávistných mailů a zpráv, které jsem obdržel v důsledku fotografií, které jsem pořídil pro kampaň Balenciaga, se cítím nucen učinit prohlášení,“ napsal na sítích.

„Nejsem v pozici, abych komentoval rozhodnutí společnosti Balenciaga, ale musím zdůraznit, že jsem nebyl oprávněn jakýmkoli způsobem vybírat ani výrobky, ani modely, ani jejich kombinace,“ brání se fotograf, jehož snímky objevily v časopisech National Geographic, The Sunday Times, Stern, Geo, Le Monde, La Repubblica a Marie Claire a dalších.