Diskuze

Automobilky budou muset vyrábět ekologičtější auta, shodla se Unie

Emise oxidu uhličitého u nových automobilů by se do roku 2012 měly snížit zhruba o čtvrtinu. Dohodli se na tom představitelé Evropské unie. Nařízení, které musí schválit ještě členské země a Evropský parlament, se týká 65 procent nových vozů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

__XXXX___

2. 12. 2008 20:54
A běda vám ekologisti

když se bude dál oteplovat ;-D

0 0
možnosti

GoogleBomber

2. 12. 2008 11:11
Zlé větičky

Proč ta nařízení považuju za špatná je to, že v podstatě určuje limity pro vozy se spalovacím motorem. Tím si EU odsouhlasí zaostávání za US. Limity by měly být na vyrobené vozy v průměru tak, aby výrobci mohly začít experimentovat s EV. Jde o detail, ale jak už i křesťan Čuněk říká, ďábel je kryt v detailech.

0 0
možnosti

vymrzovac

2. 12. 2008 11:01
chci to vidět............miligramy na ujetej kilák

......typické auto má pět sedadel,jede v obci 50,mimo 90,na dálnici 130. já to stíhám s objemem motoru 1,4litru,ale existují stovky dvoulitrů,třílitrů........a nikomu to nevadí

0 0
možnosti

mukr

2. 12. 2008 16:07
Re: chci to vidět............miligramy na ujetej kilák

Objem neni vsechno. R^

0 0
možnosti

Ahasver

2. 12. 2008 10:33
hmm

Průměrná hodnota emisí nemá příliš vypovídací hodnotu. Ale když už se tu ty procenta počítají - automobilová doprava se podílí na celkovém objemu emisí (nejen) CO2 zhruba 15%. Na Evropu připadá asi 20% celku, tedy přibližně 3% celkového objemu emisí. Tato skvělá změna tedy bude znamenat snížení objemu emisí celkem o přibližně 0,8%.

Ještě že tu uniji máme, jinak by se někdo mohl zajímat třeba o elektrárny :-/

0 0
možnosti

xcruz

2. 12. 2008 10:41
Re: hmm

Přesně tak, navíc když už takové pravidlo, tak bych ho dal ne na vyrobené auto, ale pro prodané. Tj. platilo by to pro všechny automobilky, které by chtěli v EU prodávat. Jinak radši bych vytvořil politický tlak na USA a Čínu, které znečišťují takovým způsobem. Růst ekonomiky a průmyslu v Číně do rok 2012 tak masivní, že ono snížení emisy u aut v EU se celosvětově projeví ještě míň, než 0,8%.

0 0
možnosti

me2di

2. 12. 2008 10:00
Dalsi hrebicek do rakve evropskych automobilek

;-D

0 0
možnosti