Algoritmus úspěšné značky: jedno slovo, sedm písmen, tři slabiky

  8:05aktualizováno  8:05
Chcete začít podnikat? Tak si dejte pozor, abyste si to hned při vymýšlení jména společnosti nezkazili. Úspěchu se totiž dočká nejpravděpodobněji taková firma, jejíž název obsahuje sedm písmen, je složen přesně z 2,7 slabiky a 1,16 slova. Zjistila to marketingová firma Provocado, když analyzovala žebříček stovky nejdražších značek světa.
Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

Ani ten, kdo touží svou firmu pojmenovat o pár písmenek méně či více, si však nemusí zoufat. Z analýzy vyplynulo, že úspěchu se může dobře dočkat také společnost, jejíž název obsahuje 4 až 13 písmen, má dvě slova a tři slabiky. Této podmínce totiž podle šéfa Provocada Tomáše Bučiny vyhovuje 80 názvů z celé prestižní stovky.

Kdo by chtěl jít v sestavování jména "předurčeného k úspěchům" ještě dále, pak by v něm neměl opomenout písmena A, E, L, N, O, R a S - ta byla v názvech nejúspěšnějších firem použita nejčastěji. Naopak zapomenout může na písmena F, J, K, Q, V, W, X, Y a Z, jež ty nejslavnější značky do svých jmen téměř neobsazovaly.

Recept na úspěšnou obchodní značku je už téměř u konce, podnikatelé by si však měli ohlídat ještě to, zda lze vytvořené jméno nadiktovat například zahraničnímu partnerovi po telefonu, zda je volná příslušná doména a jestli zákazníci budou schopni název vůbec vyslovit a zapamatovat si jej.

Pozor na názvy, které mohou v cizině urážet či dráždit

Kdo má ambice expandovat do zahraničí, bude mít úkol sestavovat dokonale chytlavé jméno ještě obtížnější. Musí si totiž předem ověřit, zda název firmy neznamená v cizí řeči něco vulgárního. I dobře připravené projekty by pak mohly snadno ztroskotat.

Své o tom ví například síť evropských prodejen nářadí Götzen, která na to doplatila při své expanzi do Turecka. Göt totiž znamená v turečtině zadek. Když to společnost zjistila, své obchody raději přejmenovala.

Měnit jméno firmy je však drahé, a tak se firmám vyplatí kontrolovat nejen vhodnost samotných jmen, ale i kontext celých reklamních sloganů.

Pokud to neudělají, hrozí jim, že dopadnou podobně jako operátor Orange, který svou kampaň v Severním Irsku v roce 1994 odstartoval sloganem "Budoucnost je jasná.... Budoucnost je Orange." Na první pohled nevinná reklama si však velké sympatie nezískala. Oranžová je barvou protestantského řádu, což se většinovým katolíkům zamlouvat nemohlo.

Do rozpaků mohla své zákazníky dostat v Německu také společnost Starbucks, když lidem nabízela kávu pod označením Morning Latte Break. Latte totiž v německém slangu označuje erekci, což v uvedeném kontextu dostává zcela nový rozměr, který všechny zákazníky pobavit nemusel.

Daňové přiznání 2019

Do 1. dubna musí podat daňové přiznání osoby samostatně výdělečně činné, ale i zaměstnanci (více zde). Využijte interaktivní formulář pro daňové přiznání za rok 2018.

Nejčtenější

Škodovka rozdává tučné bonusy. Každý zaměstnanec dostane k výplatě 65 tisíc

Ilustrační snímek

Přes třicet tisíc kmenových zaměstnanců společnosti Škoda Auto dostane k výplatě za duben bonus 65 tisíc korun....

Z práce o půlhodiny dřív. Budeme pracovat méně, shodují se politici

Bankéři Goldman Sachs už kravatu do práce už striktně nosit nemusí.

Dobrá zpráva pro zaměstnance: politici ostatních velkých stran jsou ochotni bavit se o nápadu ČSSD zkrátit Čechům...

Už žádné inzeráty. Aplikace Letgo v Česku koncem března končí

Ilustrační snímek

Pokud jste v posledních dnech chtěli cokoliv prodat přes aplikaci Letgo, měli jste smůlu. Bezplatná platforma pro...

Slavná Íránka nenosila hidžáb, firma Nike jí ho přimalovala a sklízí kritiku

Íránská matematička Maryam Mirzakhaniová

Íránská matematička Maryam Mirzakhani si po celý život, který prožila v zahraničí, demonstrativně nevzala na hlavu...

Nenechte se podvést a koření kupujte vcelku, radí expertka na potraviny

Stres u zvířat snižuje kvalitu masa, říká auditorka bezpečnosti potravin Leona...

Nejen med a víno, často se se šidí také koření a ryby. „Podvádí se hlavně u mletého koření,“ říká auditorka bezpečnosti...

Další z rubriky

Zambie zakázala nápoj řízlý viagrou, muž si stěžoval na nežádoucí erekci

Viagra

Zambijské úřady zakázaly energetický nápoj „pančovaný“ viagrou. Jeden z konzumentů si loni podle agentury Reuters...

Lid vs. internetoví obři. Evropané v průzkumu volají po nových pravidlech

(Ilustrační snímek)

Téměř dvě třetiny Evropanů si myslí, že by politici měli více regulovat technologické giganty jako Facebook či Google....

Trump si z volební kampaně „ulil“ 30 milionů do vlastních firem

Donald Trump na mítinku v Tampě na Floridě. (24.10.2016)

Americký prezident Donald Trump v rámci kampaně za své znovuzvolení vybral od dárců přes 50 milionů dolarů. Část z...

Najdete na iDNES.cz