Za hluchý telefon se platit nebude

Tam, kde kvůli povodním oněměla pevná telefonní linka, by měl přijít menší účet. Český Telecom si totiž podle zákona nesmí účtovat měsíční poplatek v celé výši, pokud telefon mlčí déle než tři dny. "Podle délky poruchy telefonu si nebudeme poměrnou část měsíčního paušálu účtovat," potvrzuje mluvčí Českého Telecomu Vladan Crha.

Podle posledních údajů je nefunkčních zhruba 43 tisíc telefonních linek, které jsou připojené na zatopené telefonní ústředny. Řadě z nich se v současné době snaží Telecom linku zprovoznit, například přesměrováním na jinou ústřednu.

"Snažíme se tak co nejrychleji zprostředkovat postiženým náhradu, ale jsme omezeni technickými možnostmi. Ne všude lze přesměrování jako náhradní řešení použít," vysvětluje Crha. Nefungujících pevných telefonních linek v zemi je však pravděpodobně výrazně více. Mnoho telefonů totiž mlčí nejen kvůli zaplavené ústředně, ale i přerušeným kabelům.

Například těm, které byly vedeny po konstrukcích mostů, které velká voda odnesla. "Někam nás zatím navíc nepustí voda, takže přesná čísla doposud nevíme. Podle hlášení poruch se to zatím poznat nedá," dodává Crha. Lidé mají podle pracovníků Telecomu nyní jiné starosti, než hlásit poruchu telefonní linky.

Od pátku klesl počet nefungujících telefonních stanic asi o třetinu. Telecom zprovoznil v oblastech postižených povodněmi devět ústředen. Čtyři z nich, které jsou ve středních a severních Čechách, ale běží na náhradní napájení. Telecom si zatím netroufá odhadnout výši škod, které mu voda způsobila. Podle Crhy to potrvá nějakou dobu, protože do mnohých zatopených míst se ještě zaměstnancům firmy nepodařilo dostat.


Témata: zákon, Záplavy 02