- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Když loni ukázala firma StreetScooter svoji elektrickou dodávku pro německou poštu na veletrhu v Hannoveru, šéf Volkswagenu Matthias Müller prohlásil, že je z ní „otráven až do morku kostí“. Důvod byl prostý: dříve jezdila německá pošta s dodávkami od Volkswagenu, nyní je však nahrazuje elektrododávkami vlastní výroby. „Ptám se sám sebe, proč Deutsche Post na vývoji nespolupracovala s námi,“ podivoval se loni Müller.
----------------
Ani se nedivím.Volkswagen nasazuje takové ceny, že si velká firma raději založí vlastní automobilku.
Každý dobře ví, že auto na baterie má sice ekologický provoz, ale výroba je krajně neekologická, hlavně při výrobě baterií. El. energii vyrábí dnes hlavně spalovací elektrárny, která smogem nahradí onu dodanou el. energii. Řidič je např. omezován na topení v zimně. Je velká energetická náročnost na dobíjení. Pokud se baterie poškodí, tak výměna stojí jak půlku auta. Mluvil jsem s několika lidmi co s tím jezdili, a všichni nadávali. Holt si někdo namastí kapsu a peníze z dotací si pěkně užije.
To je sice pravda, ale baterii má dnes každé auto, alespoň jednu. Samozřejmě baterie by měly mýt elektronickou ochranu. Bez toho to nemá smysl pořizovat.
"...proč Deutsche Post na vývoji nespolupracovala s námi,“ podivoval se loni Müller." Proč? Třeba proto, že by ve výsledku bylo to přibližovadlo výrazně dražší. Nicméně v našich podmínkách nevybavit již nový vůz klimatizací, bude v horkých letních měsících pro zaměstnance dosti vyčerpávající a dnes je to už i ve firemních flotilách standardní výbava. Nicméně všichni asi tuší, proč tam klimatizace není, bo baterky. Naopak vyhřívaná sedačka je v těch elektrododávkách naprostá zbytečnost. Ještě tam nedejte ani topení a zaměstnancům nafasujte na zimní období doplňující výbavu termosky a vaťákové doplňky s beranicí
Naprostý nesouhlas.
Klimatizace se v našich podmínkách hodí pár týdnů v roce. Ale vůbec v autě, ze kterého se každou chvílí vystupuje. Topení je to samé.
Naopak vyhřívaná sedačka se po nastoupení do vymrzlého auta hodí každému. Rozdíl oproti klimatizaci a topení je v tom, že stačí pár minut.
Jeste me napadlo - vzhledem k tomu ze je to pro postaky jestli by nemelo smysl dat tomu volant doprava? Predjizdet s tim stejne nikoho nebudou a aspon by vystupovali rovnou na chodnik a ne do silnice.
Příliš velký nezvyk. Ale doprostřed...?
VW se nemá co čílit, prostě nenabídli co chtěl zákazník a ten si spočítal, že ho vlastní vývoj a výroba vyjde levněji. Cena za kus je vysoká, když se vyrábí po tisících za rok, ale až se rozjede výroba na těch plánovaných 100000ks tak se fixní náklady rozmělní.
Ta cyklotříkolka by se hodila našim pošťakčám, u nás když mají kolo dostanou jen tašky a jsou ověšené jak Vietkong v džungli na Hočiminově stezce. Takhle by se jim tam vešlo vše pohodlně a s elektropohonem by to zvládly rychleji.
A Vy si myslíte, že naše Pošta by byla ochotná něco udělat pro své pošťačky? . Možná jim nakázat více podomního prodeje a na přepážkách možná začít prodávat ještě banány a nafukovací lochnesky.
Tak to docela přitlačili na cenu, když to původně mělo stát 135 000.
https://www.novinky.cz/auto/400301-nemecka-posta-si-vyrobi-vlastni-auta-elektromobily.html
No to byly puvodni "reklamne odhadovane" vyrobni naklady.... ne "cena"
Až bude elektroaut více než může bezedná státní kasa akceptovat, tak bude po výhodnosti.
to je ale pekny napad pro "vrcholove manažééééry" Česke posty: co tak koupit treba znacku LIAZ a utopit v projektu "nase česka dodavka pro CP"...2-3 miliardy?
Tu elektrododavku mel LIAZ vyvinutou uz v roce 1991 ;-)