Douglas Merrill, který má zachránit EMI.

Douglas Merrill, který má zachránit EMI. | foto: Pavel Kasík - Technet.cz

Vydavatelství EMI má z krize vytáhnout odborník z Googlu

  • 4
Tradiční hudební vydavatelství EMI, které v minulých letech zažívalo těžké období, má dostat zpět na výsluní odborník Douglas Merrill z internetového obra Google. Jde tak o první velký přestup vysoce postaveného manažera z IT do hudebního vydavatelství.

Merrill přichází z pozice viceprezidenta pro řízení a byl také šéf komunikace firmy. Měl na starost globální politiku příjmů firmy, ale také rozvoj některých celosvětových projektů. V Googlu pracoval od roku 2003. Za tu dobu si vybudoval pověst úspěšného manažera, který ostrými změnami oživí vše, na co sáhne.

Merrill začne ve vedení EMI pracovat 28. dubna a bude mít na starost celý digitální obchod. V této branži jde tak o prvního člena užšího vedení hudebního vydavatelství, který bude přímo zodpovědný za rozvoj aktivit na trhu digitálních prodejů a rozvoj nových projektů v oblasti moderních technologií.

"Douglas je osvědčený reformátor s obchodním talentem v kombinaci s hlubokými technologickými znalostmi v oblasti IT. Jeho zkušenosti a znalosti budou pro EMI v budoucnu klíčové," řekl na adresu nové tváře finančník a majitel EMI Group Guy Hands.

Základem je snížit náklady
Právě jeho společnost Terra Firma vloni vadnoucí britské vydavatelství koupila za 3,2 miliard liber, asi za 102 miliard korun. Tento krok je součástí velkých změn, kterými chce Hands z EMI udělat opět ziskovou firmu. Podle něj je základem snížit náklady a přizpůsobit se novým trendům a technologiím.

Tomu odpovídá propouštění dvou tisíc zaměstnanců EMI po celém světě. Přiblížit firmu k novým technologiím i modernímu způsobu prodeje hudby by zase měla právě posila z Googlu. 

Hudební obchod prochází velkými změnami, které se nejvíce dotýkají právě hudebních vydavatelství. Prodeje hmotných nosičů dlouhodobě klesají, stále více se stahuje hudba z internetu, což tradiční vydavatelé dlouho zarytě odmítali.

Teď už i jim dochází, že bez internetu to nepůjde. Firmy musí hledat nové cesty k úspěšnému fungování na trhu. Úkol je jasný. Nabízet pohodlný uživatelský servis a prodávat hudbu na internetu tak, aby to oslovilo co nejvíce lidí. 

Proto se krok EMI považuje za předvoj velkých změn, kterými si brzy projdou všechna velké vydavatelství. "Znamená to zásadní obrat pro celý obor. Do klíčové pozice byl jmenován skutečně prvoligový odborník digitálního světa," říká šéf české EMI Vladimír Kočandrle. Podle něj budou podobně postupovat i další hráči.

"Hudební byznys prochází bezesporu nejzásadnějšími změnami v jeho historii," souhlasí Tomáš Filip, ředitel české pobočky Universal Music.
I on má jasno: hudební vydavatelství své znalosti musí rozšířit o nové formy marketingu a také o technologie související s novými formami prodeje. "Proto také my jsme celosvětově posílili své řady o technologické odborníky, kteří přispívají k růstu firmy," dodává Filip.

Do stáje EMI patří například nahrávky The Beatles, The Rolling Stones, Pink Floyd, nebo Robbieho Williamse.