České bulvární deníky - Blesk a Aha!

České bulvární deníky - Blesk a Aha! | foto: iDNES.cz

Vydavatel Blesku koupil bulvár Aha!

  • 11
Vydavatelství Ringier vydávající nejčtenější český deník Blesk koupil od společnosti Ebika dvojku tuzemského bulvárního trhu, deník Aha!. Cenu transakce Ringier tají. "Je to součástí obchodního tajemství," řekla iDNES.cz mluvčí společnosti Kateřina Kuchařová.

V médiích se spekulovalo o částce čtvrt až půl miliardy korun. "Některé odhady se realitě blíží více, některé méně," uvedla pouze Kuchařová.

O možné změně majitele titulu informoval iDNES.cz už na začátku září. - více zde

Ringier tak dal najevo, že chce posílit svou pozici v segmentu bulvárních titulů, které jeho mateřský švýcarský koncern Ringier AG vydává ve většině zemí, kde působí, uvedlo vydavatelství v tiskové zprávě.

Tituly Blesk a Aha! by se podle plánu firmy měly do budoucna nadále rozvíjet a více se proti sobě profilovat.

Deník Aha! vychází v Česku od listopadu 2004. Do roku 2005 stál v čele redakce Ondřej Höppner, po něm post šéfredaktora převzal František Nachtigall.

"Vedení Aha! s ním počítá počítá i nadále," uvedla firma, která denně prodá průměrně 142 738 výtisků tohoto listu.

Deník Blesk vstoupil na český trh již v dubnu 1992 a od roku 2002 je nejprodávanějším tuzemským deníkem. Loni se jeho šéfredaktorem stal Vladimír Mužík. Titulu se denně prodá v průměru 453 tisíc kusů.

Ringieru do dnešního dne patřily deníky Blesk, Sport a 24H, dále týdeník Reflex a čtrnáctideník ABC. Týdeník televize s více než čtyřicetiletou tradicí, do nedávna také patřící do portfolia Ringieru, vlastní od října vydavatelství Bauer Media. To od Ringieru skoupilo také časopisy TV Plus, TV Revue, TV Max.