Diskuze

Přes 900 majitelů škodovek podalo první společnou žalobu kvůli emisím

Prvních 911 českých majitelů dieselových škodovek podalo společnou žalobu na koncern VW a Škoda Auto. U obvodního soudu pro Prahu 8, kde má sídlo část poškozených, se společně domáhají částky ve výši 220 tisíc korun.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Po nahrání updatu se u mé Škodovky snížila spotřeba ( od updatu jsem ujel už 9800 km) o desetiny litru na 100 km, akcelerace při předjíždění je také lepší.

Jistě to závisí od typu motoru (můj je CFHF) a hlavně stupně výkonu- moje 110 HP produkují nepochybně méně NOXX, než stejný motor s 170 HP.

Pokud jde o účinnost DPF, neznám lepšího výrobce aut. Po 78000 km jsem bílým kapesníčkem vytřel z koncovek výfuku trošku šedého silničního prachu, ale žádný tér.

0 0
možnosti

Jen ať pěkně Škodovka platí. Podvod byl jasně prokázán. Tj. vlastně byli podvedeni zákazníci, že jejich auto má lepší vlastnosti, než skutečně má. Bagatelizace problému to ještě zhoršuje.

0 0
možnosti

Podvod je podvod a vypovídá to o fimách která auta vyrábí. Zisky jsou pro ně více důležité, než nějaké lhaní.

A když mě chytnou za ruku že podvádím, tak to není moje ruka...atp. Soud - nesoud - je to prasečina na morálce obecně a na jednotlivých lidech konkrétně.

Das Auto!

Das Skoda!

1 0
možnosti
Foto

Jako německý majitel Škody Yeti 2,0TDI 81 kW, 4x4, z r. 2013 jsem byl na podzim 2016 vyzván k nahrání update softwaru. Od té doby jsem ujel téměř 20 tis. km.

Zlepšilo se zrychlení, tudíž i výkon, podle testů se zvýšil zejména nad 2400 ot/min., spotřeba kolísá kolem původní hodnoty, na dlouhé tratě ca 5,4 l průměr. Je v tom dálnice asi 50%, typické tempo 140 a hodně okresek, zejména na Šumavě a v dolním Bavorsku, alpské silnice třeba na St. Johann, Passau, Kufstein atd.

Při 72 tis. odešel škrtící ventil sání, oprava stála 6200 Kč. Jinak na autě nebylo od samého začátku nic. Souvislost mezi chybou Hallova sensoru v té klapce a softwarem nelze prokázat.

Podle nezávislých testů se však u mého modelu zkrátil interval vypalování sazí z DPF- původně asi 700 km, nyní kolem 500 km. Podle VW to nemá vliv na životnost DPF- ten končí nikoliv z důvodů zanesení sazemi, ale zanesení popelem z motorového oleje, který nelze vypálit. Spotřeba oleje je u mého motoru zanedbatelná, po celých 30 tis. km do výměny nemusím dolévat. Zda se životnost mého DPF nějak změní, mohu poznat až po několika letech, prý vydrží až 300 tis. km. Pokud vydrží alespoň tolik, co rozvodový řemen, nevidím důvod, si stěžovat.

0 0
možnosti

Jsou tu taci, kteri se ptaji, jaka byla tem majitelum zpusobena ujma... resp. snazi se zalobu shodit s tim, ze zadna... to vsak neni uplne pravda:

a) euro5 postupne zavadi mesta jako podminku vjezdu do centra, majitel takoveho vozu ma vsak nyni na okne znacku euro4 (musel si ji vymenit a dokonce za sve), da se tedy predpokladat, ze jezdite-li hojne do nemecka, budete si muset vyrazne drive koupit nove auto

b) po prehrani softwaru klesl vykon... ja tedy auto nekupoval dle vykonu, ale proste za stejne penize mene muziky

c) zcela prokazatelna stoupla prumerna spotreba o 16,3% (srovnano na 37tis. km), jezdim stale stejne... elektronicka kniha jizd ukazuje prumernou rychlost i km v ve meste a mimo na srovnatelne urovni (+-2,1%)

S nikym se nesoudim a soudit nebudu. Jezdim vsak v jinem aute nez jsem koupil. Minimalne v tech trech vyse uvedenych bodech.

5 5
možnosti

J79a93k63u77b 16R86o48u89s

19. 9. 2017 9:36

To místním "bijcům za spravedlnost" nevysvětlíte :(

0 1
možnosti

Chudáci ještě neví, že v ČR neuspějí a evropský soud to zamete pod koberec...;-)

Chtěli jste EU tak si ji hezky užijte.....;-D;-D;-D

0 0
možnosti

jak to spolu souvisí ?

1 0
možnosti

Už se těším, jak budou dokazovat, že jim vznikla škoda ;-D;-D

Úplně vidím ty srdceryvné výjevy v soudní síni, kde nešťastný majitel pláče a tvrdí, že kdyby věděl, že auto nemá v reálu patřičné Euro, tak by si koupil vůz jiné značky ;-D;-D

2 0
možnosti

majitel nic v soudní síni dokazovat nebude, taková představa je hloupá, zazní tam znalecké posudky, to jo, majitel se samozřejmě může cítit po právu poškozen už jen tím, že mu bylo podvodem prodáno auto, které nesplňuje zákonné požadavky na množství emisí, všechno bude záležet na tom, jak se k tomu postaví soud, můj tip je, že nějaká kompenzace bude, ale uvidíme

1 0
možnosti

nic nevysoudi. Zrovna dnes o tom byla debata v nemecke televizi kde se hafo poskozenych rozcilovalo ze v USA bez dlouhych caviku VW vysolil 14 miliad a v EU nic. V EU na to neni legislativa a ani politicka vule. Sam kandidat na kanclere Schulz to na debate priznal ze by se nejdriv museli zmenit zakony aby lide mohli od VW neco vysoudit.

0 0
možnosti

současná změna zákonů by už teď na kompenzaci neměla žádný vliv a co říkal Schulz nebo neříkal na tom nic nezmění, počkejme si o co se bude žaloba opírat, něco jako podvod není ani podle současných zákonů nepostižitelný, může tam být také ztráta hodnoty vozidla, počkejme a uvidíme, zatím nevíme s čím příjdou, soudy často ve sporných případech rozhodují ve prospěch slabšího a i teď to může být nejinak, navíc je tady jeden fakt a to ten, že se automobilka dopustila promyšleného úmyslného podvodu s cílem získat finanční prospěch, takže počkejme a uvidíme

0 0
možnosti

Teda jestli nějakým zázrakem něco vysoudí, bude to horší než americká kočka v mikrovlnce.

8 1
možnosti

Pokud ty prachy vysoudí, tak je předpokládám rozdají lidem kolem sebe, těm, co to museli a ještě budou muset dýchat. :-P

1 0
možnosti