„Češi vypijí na Silvestra podle našich odhadů tři a půl až čtyři miliony lahví sektu,“ říká v rozhovoru pro MF DNES Ondřej Beránek, ředitel společnosti Bohemia Sekt, lídra na trhu šumivých vín.
Do sortimentu společnosti vedle tradičního silvestrovského nápoje spadají i vína značek Chateau Bzenec, Habánské sklepy nebo lihoviny Dynybyl a Pražská vodka a ačkoliv v prosinci rostou prodeje všech alkoholických nápojů, u sektů je poptávka nejpatrnější. „Denně se distribuují statisíce lahví. Je to skutečně velký nápor, i na logistiku,“ dodává Beránek.
Celkově však Češi sektu příliš neholdují, vnímají jej především jako nápoj pro slavností příležitosti a mimo tyto dávají přednost jiným druhům alkoholu. Roční spotřeba na hlavu netvoří proto ani dvě láhve, zatímco v sousedním Německu je to více něž pět lahví.