Češi vypijí půl druhé lahve sektu ročně. Bohemia Sekt doufá v dvojnásobek

  14:17aktualizováno  14:17
Čech vypije v průměru jeden a půl lahve šumivého vína ročně, Němec zvládne pět „sedmiček“. Ondřej Beránek, ředitel největšího tuzemského výrobce vín Bohemia Sekt, přitom věří, že se na sousedy brzy dotáhneme a spotřeba stoupne aspoň na tři lahve. Loňský rok byl pro plzeňského výrobce prodejně nejlepší od roku 1999.
Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: Anna Vavríková, MAFRA

„Sekt se v tuzemsku pije podstatně častěji než dříve,“ shrnul trend Beránek. Spotřeba se loni zvýšila nejrychleji za posledních nejméně sedm let. Firma je přesvědčena, že to souvisí s konjunkturou. Spotřebu šumivého vína přirovnává k barometru dobré nálady ve společnosti.

Prodeje šumivých nápojů a sektů Bohemia Sekt loni vzrostly o osm procent. Společnost, která pokrývá dvě třetiny tuzemského trhu, prodala patnáct milionů lahví. Zvýšila také tržby: o 3,4 procenta na 1,8 miliardy korun. Letos budou podle Beránka výsledky ještě o několik procent lepší.

Nejdůležitějším prodejním časem je prosinec, kdy prodeje stoupají až na čtyřnásobek ročního průměru. Vyšší bývá každoročně spotřeba i v období Velikonoc a také v září.

Bohemia Sekt vysadil 40 hektarů nových vinic, z toho 13 hektarů pro hrozny na výrobu sektu. V současnosti hospodaří na 520 hektarech vlastních vinic, ale do roku 2020 chce plochy rozšířit na 600 hektarů.

V příštím roce firma plánuje spustit velkou investiční akci. Zahájí výstavbu nového střediska na zpracování hroznů ve svém vinařství Víno Mikulov, která vyjde na 150 až 180 milionů korun. V tuzemsku půjde o největší závod na zpracování hroznů.

Společnost má více než dvoutřetinový podíl na českém trhu sektů a 13procentní podíl na trhu tichých vín. Firma má 280 zaměstnanců. Do skupiny patří také značky Habánské sklepy, Chateau Bzenec, Vinařství Pavlov, šumivé nápoje Avanti či aperitivy Metropol. Loni skupina prodala 15 milionů lahví sektu a 11 milionů lahví tichých vín.

Pokud jde o chuťové preference Čechů, čekala firma trochu jiný směr. Ve světě je totiž běžný příklon spíše k sušším variantám brut, v Česku však tvoří tři čtvrtě prodaných lahví sladší demi sec. „Český spotřebitel je velmi konzervativní. Čekali jsme rychlejší příklon ke kategorii brut,“ uvedl Beránek.

Společnost letos nově uvedla na trh prémiový produkt Bohemia Sekt Prestige 36 s dobou zrání tří let. Vedle tohoto cuvée odrůd Chardonnay a Rulandského modrého nově prodává také jednoodrůdový sekt vyrobený metodou charmat z odrůdy Ryzlink Rýnský, který je typický v severních vinařských oblastech.

Autor:

Nejčtenější

Letištní halu v Düsseldorfu zaplavily kufry, cestující museli odletět bez nich

Na letišti v německém Düsseldorfu zůstalo kvůli poruše přepravního systému 2...

Stovky cestujících, kteří odlétali ve středu ráno z letiště v německém Düsseldorfu, potkala nečekaná komplikace. Kvůli...

Zima přichází z Německa. Nepomáhá ani Trumpova obchodní válka

Německá kancléřka Angela Merkelová

Je to trochu schizofrenní situace. Zatímco poslední „tvrdá“ statistická data z klíčových evropských ekonomik nejsou...

Rozkazy od Pamely přímo do ucha. Tak se pracuje ve skladu Albertu

V distribučním centru Albert v Březhradě u Hradce Králové využívají technologii...

Po distribučním centru Albert v Březhradě u Hradce Králové se pohybují lidé se sluchátky s mikrofonem. Po skladu se...

Bytovkám zdraží teplo. Vládní návrh budí emoce

Ilustrační snímek

Vláda ruší domovním kotelnám daňovou výjimku. Opatření může podle odhadů zdražit teplo desítkám tisíc domácností....

Retro je v kurzu. Klasické socialistické výrobky přežily i samet

Na stavebnici se za socialismu stály fronty. Otto Wichterle z ní dokonce v roce...

Kofola, Mototechna, Favorit nebo Merkur. To jsou značky, které se v průzkumu agentury Médea Research zaměřeného na...

Další z rubriky

Googlu došla trpělivost s prodejcem vstupenek Viagogo, stopl mu inzerci

Jedna z poškozených klientek služby Viagogo.

Americká společnost Google vyloučila britského prodejce vstupenek Viagogo z řad svých inzerentů. Reagovala tím na...

Úroky u hypoték se do konce roku moc nezmění, říká šéf Hypoteční banky

Jiří Feix, generální ředitel Hypotéční banky

Banky se začaly víc přetahovat o klienty, řada z nich rozjela nové akční nabídky. Průměrná úroková sazba podle...

Ošklivé je krásné. Crocsy berou na milost i nároční teenageři

Ilustrační snímek

Mladí spotřebitelé se chtějí odlišovat. Upouští od konvenční krásy a trendů a investují do pohodlných produktů. I díky...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz