Česko o Silvestru čeká souboj sektů. Bohemku vyzývá německá Karkulka

  7:00aktualizováno  7:00
Silvestrovská noc se kvapem blíží a v České republice se schyluje k souboji šumivých vín. Dosud neotřesitelnou pozici tuzemské jedničky Bohemia Sekt chce totiž nahlodat další sektový gigant z bývalého východního bloku. Na tuzemský trh přichází východoněmecká značka Rotkäppchen.

Bohemia Sekt vyzve na silvestrovský „souboj“ německá značka | foto: Profimedia.cz

Sekty Rotkäppchen (v překladu Červená karkulka) dodává na český trh od října český distributor alkoholických nápojů United Brands. K dostání jsou ve většině velkých řetězců.

Načasování příchodu na trh před koncem roku je podle Petera Claussena, šéfa firemní komunikace společnosti Rotkäppchen-Mumm Sektkellereien, náhoda. Největšímu německému výrobci sektů však přijde vhod.

„Je to šťastná náhoda, že v nejdůležitější části sezony jsme již v nabídce,“ uvedl pro MF DNES Claussen. Právě v období Vánoc a následných oslav příchodu nového roku se v Česku vypije až třetina roční spotřeby šumivých vín.

Příchod Červené karkulky do Česka doprovází masivní marketingová kampaň. Řetězce víno zařadily do svých akčních nabídek, prodej je podpořen billboardy, kampaní na internetu i ochutnávkami zdarma. Kolik peněz firma za kampaň utratila, však Claussen odmítl sdělit.

Podobní jako vejce vejci

Příběh Rotkäppchen se v mnohém podobá českému Bohemia Sektu. Značka vznikla ve Freyburgu nedaleko Lipska už v roce 1894. Po znárodnění výroby a vzniku NDR se továrna stala jediným producentem sektů ve východním Německu.

Na rozdíl od jiných tamních podniků však přežila pád Berlínské zdi a úspěšně se rozšířila i na západ země. Rotkäppchen-Mumm Sektkellereien navíc začal polykat výrobce alkoholu ze západních zemí a výrobní portfolio rozšířil o tichá vína i vysokoprocentní nápoje. Vedle domovského Freyburgu vyrábí dnes na dalších čtyřech místech.

Rotkäppchen ovládá podle vlastních údajů 52,9 procenta z celkového německého trhu šumivých vín, ve východních zemích potom prakticky nemá konkurenci.

A právě v tom se podobá tuzemské bohemce. Zatímco jinde ve světě je trh sektů roztříštěný mezi několik značek, českému trhu dominuje s 66 procenty Bohemia Sekt. Kolik z toho chce Rotkäppchen ukousnout, nechtěl Claussen předjímat. „Náš cíl je však jasný: stát se na trhu sektů v Česku v budoucnu významným hráčem,“ uvedl.

Co se týče velikosti firmy, operuje německý výrobce na zcela jiné úrovni než domácí značka. Za 246,5 milionu lahví sektů, tichých vín a vysokoprocentních nápojů vyrobených v loňském roce utržila společnost 897,2 milionu eur, tedy přes 24 miliard korun. Bohemia Sekt vyrobil 26 milionů lahví a jeho tržby dosáhly 1,6 miliardy.

Bohemia Sekt nechce novou konkurenci podcenit. „Počítáme s tím, že určitá část zákazníků mezi značkami přebíhá. Vybírají si například podle ceny a neřeší, čím si k oslavám konce roku připijí. Zda se konkurenčním značkám vyplatí jejich marketingová kampaň, zjistíme až v lednu, v tuto chvíli si nedovolím ani spekulovat,“ říká Ondřej Beránek, ředitel Bohemia Sektu.

Dodává však, že stejně jako u Rotkäppchenu spočívá síla sektů ze Starého Plzence hlavně v zavedené značce. „Konkurenci nikdy nebereme na lehkou váhu, ale z našich dlouhodobých průzkumů vyplývá, že Češi sekty ze Starého Plzence milují a značku Bohemia Sekt vnímají jako symbol oslav a šťastných okamžiků života,“ dodává Beránek.

Podívejte se na výrobu sektu, reportáž z prosince 2008:

Vánoční iDNES.cz
Autor:

Nejčtenější

VIDEO: Účtenky i krabičky na jídlo. Nejčastější chyby při třídění odpadu

Papírové kelímky, plata na vejce ani použité obaly od pizzy do modrého...

Ruličky od toaletního papíru, účtenky nebo obaly na vajíčka jsou přece z papíru, tak patří do modrého kontejneru. Věta,...

Saúdská Arábie přišla útokem o polovinu produkce ropy. Cena poletí vzhůru

Ve dvou ropných zařízeních na východě Saúdské Arábie vypukl požár. (14. září...

Útok na ropná zařízení společnosti Saudi Aramco na východě Saúdské Arábie uvrhl světový ropný trh do stavu, kterého se...

Pozor na pohádky o suchu, píše v eseji agrární analytik Petr Havel

Takto vypadá v květnu 2018 vyschlá půda v areálu Všesportovního stadionu v...

Za sucho u nás nemůže méně srážek, nedostatek dešťů je jen jednou z pohádek o tom, jak Česko brzy zůstane bez vody....

Komunistické megastavby. Stačil příkaz soudruha, na práva lidí se nehledělo

Z výstavby jaderné elektrárny Dukovany. Stanislav Mihal, Jan Dvořák a Dušan...

Budování dálnic, elektráren či ropovodů v dobách socialismu nekomplikovaly stížnosti sousedů ani dohadování o ceně za...

Chceme dobýt malá města, říká šéf KFC. Řetězec se rozrůstá do regionů

Šéf řetězce KFC pro Česko a Rakousko Libor Hubík

Češi si mohou v tuzemsku koupit kuřecí z fastfoodového řetězce KFC už 25 let. Španělská společnost AmRest, která na...

Další z rubriky

Zelená pro E.ON. Evropská komise rozhodla, že smí koupit část innogy

E-on. Ilustrační foto

Energetická společnost E.ON smí převzít část majetku firmy innogy, pokud splní určité podmínky, mezi které patří i...

Nominace startují, podnikatelský šampion se hledá už podvacáté

Vítězové titulu EY Podnikatel roku 2018 Radka Prokopová a František Fabičovic z...

Česko už podvacáté hledá inspirativní a vzorové majitele firem, kteří se utkají o titul EY Podnikatel roku. Vítěz,...

Zoot vstává z popela. Výdejny radosti míří také do malých měst

ZOOT na Andělu

Dřívější jednička v obchodu s online módou Zoot se chystá po otevření první pražské prodejny v obchodním centru Černý...

Google zaplatí ve Francii miliardu eur kvůli daňovým podvodům

Ilustrační foto

Americká internetová společnost Google se dohodla s francouzskými úřady, že zaplatí téměř jednu miliardu eur (25,9...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz