Česko o Silvestru čeká souboj sektů. Bohemku vyzývá německá Karkulka

  7:00aktualizováno  7:00
Silvestrovská noc se kvapem blíží a v České republice se schyluje k souboji šumivých vín. Dosud neotřesitelnou pozici tuzemské jedničky Bohemia Sekt chce totiž nahlodat další sektový gigant z bývalého východního bloku. Na tuzemský trh přichází východoněmecká značka Rotkäppchen.

Bohemia Sekt vyzve na silvestrovský „souboj“ německá značka | foto: Profimedia.cz

Sekty Rotkäppchen (v překladu Červená karkulka) dodává na český trh od října český distributor alkoholických nápojů United Brands. K dostání jsou ve většině velkých řetězců.

Načasování příchodu na trh před koncem roku je podle Petera Claussena, šéfa firemní komunikace společnosti Rotkäppchen-Mumm Sektkellereien, náhoda. Největšímu německému výrobci sektů však přijde vhod.

„Je to šťastná náhoda, že v nejdůležitější části sezony jsme již v nabídce,“ uvedl pro MF DNES Claussen. Právě v období Vánoc a následných oslav příchodu nového roku se v Česku vypije až třetina roční spotřeby šumivých vín.

Příchod Červené karkulky do Česka doprovází masivní marketingová kampaň. Řetězce víno zařadily do svých akčních nabídek, prodej je podpořen billboardy, kampaní na internetu i ochutnávkami zdarma. Kolik peněz firma za kampaň utratila, však Claussen odmítl sdělit.

Podobní jako vejce vejci

Příběh Rotkäppchen se v mnohém podobá českému Bohemia Sektu. Značka vznikla ve Freyburgu nedaleko Lipska už v roce 1894. Po znárodnění výroby a vzniku NDR se továrna stala jediným producentem sektů ve východním Německu.

Na rozdíl od jiných tamních podniků však přežila pád Berlínské zdi a úspěšně se rozšířila i na západ země. Rotkäppchen-Mumm Sektkellereien navíc začal polykat výrobce alkoholu ze západních zemí a výrobní portfolio rozšířil o tichá vína i vysokoprocentní nápoje. Vedle domovského Freyburgu vyrábí dnes na dalších čtyřech místech.

Rotkäppchen ovládá podle vlastních údajů 52,9 procenta z celkového německého trhu šumivých vín, ve východních zemích potom prakticky nemá konkurenci.

A právě v tom se podobá tuzemské bohemce. Zatímco jinde ve světě je trh sektů roztříštěný mezi několik značek, českému trhu dominuje s 66 procenty Bohemia Sekt. Kolik z toho chce Rotkäppchen ukousnout, nechtěl Claussen předjímat. „Náš cíl je však jasný: stát se na trhu sektů v Česku v budoucnu významným hráčem,“ uvedl.

Co se týče velikosti firmy, operuje německý výrobce na zcela jiné úrovni než domácí značka. Za 246,5 milionu lahví sektů, tichých vín a vysokoprocentních nápojů vyrobených v loňském roce utržila společnost 897,2 milionu eur, tedy přes 24 miliard korun. Bohemia Sekt vyrobil 26 milionů lahví a jeho tržby dosáhly 1,6 miliardy.

Bohemia Sekt nechce novou konkurenci podcenit. „Počítáme s tím, že určitá část zákazníků mezi značkami přebíhá. Vybírají si například podle ceny a neřeší, čím si k oslavám konce roku připijí. Zda se konkurenčním značkám vyplatí jejich marketingová kampaň, zjistíme až v lednu, v tuto chvíli si nedovolím ani spekulovat,“ říká Ondřej Beránek, ředitel Bohemia Sektu.

Dodává však, že stejně jako u Rotkäppchenu spočívá síla sektů ze Starého Plzence hlavně v zavedené značce. „Konkurenci nikdy nebereme na lehkou váhu, ale z našich dlouhodobých průzkumů vyplývá, že Češi sekty ze Starého Plzence milují a značku Bohemia Sekt vnímají jako symbol oslav a šťastných okamžiků života,“ dodává Beránek.

Podívejte se na výrobu sektu, reportáž z prosince 2008:

Vánoční iDNES.cz
Autor:
  • Nejčtenější

Socialismus se vrací, ne z Východu, ale ze Západu, řekla Šichtařová

Evropská unie je promořená neomarxisty, Česko je však prozatím oázou klidu. Takový je názor ekonomky Markéty...

Premium

Ekologický experiment, který nevyšel. Billa ruší papírové tašky

V posledních letech velké obchodní řetězce jeden po druhém zpoplatňovaly, později i rušily igelitové tašky, které...

Platit se bude za všechny dovezené mobily, řekl šéf OSA v Rozstřelu

Pořadatelé koncertů, média, sportbary, hotely, ale i spotřebitelé, kteří si kupují flash disky nebo CD a DVD nosiče. Ti...

Dvacet hodin ve vzduchu. Z New Yorku míří první přímý let do Sydney

Z letiště v New Yorku letí první let bez mezipřistání s destinací v australském Sydney. Letadlo australské aerolinky...

Žluté lány musí zmizet. Zemědělce čeká omezení plochy vysetých plodin

Tisíce zemědělců v posledních týdnech rozměřovaly pole a lámaly si hlavu nad tím, jak je co nejvýhodněji rozdělit....

Premium

Test kávy v kapslích: Bezpečné, pohodlné, ale drahé potěšení

V kavárně určitě najdete zajímavější druhy kávy, rozpustná je zase levnější. Test jsme zaměřili na kávu v kapslích, z...

Premium

Dějiny čtvrcení v Praze. Nejděsivější případy rozřezaných těl

Děsivé kriminální případy. O těchto čtyřech vraždách mluvila celá republika. Brutální a hrůzostrašné „kouskování“...

Premium

Sex je snadno dostupný, ale nevěra ještě není důvod k rozchodu

Tolerance je podle něj jen povýšenecký postoj k druhému a vytváří korupční prostředí, proto do partnerských ani jiných...

  • Další z rubriky

Soud může Facebooku nakázat smazat příspěvek, rozhodla Evropská unie

Soudy v Evropské unii mohou nařídit Facebooku, aby napříč sítí po celém světě smazal takové příspěvky svých uživatelů,...

Pan Dave Lewis Tesco končí. Vystřídá ho manažer z farmacie

Šéf největší britské maloobchodní společnosti Tesco Dave Lewis (54) z osobních důvodů příští rok v létě ve firmě...

ČEZ chce prodat Počerady Tykačovi. Většina uhlí skončí do roku 2040

Energetická společnost ČEZ plánuje nyní prodat hnědouhelnou elektrárnu Počerady společnosti Se.ven Energy finančníka...

mBank je na prodej, klientů by se to ale dotknout nemělo, říká její šéf

Před 12 lety vstoupila mBank – jako první „nízkonákladová“ banka – do Česka. Postupně přibyli další hráči a dnes...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz