Do hokeje jsou firmy ochotné dát i desítky milionů korun, zajímá je i Velká pardubická

Do hokeje jsou firmy ochotné dát i desítky milionů korun, zajímá je i Velká pardubická | foto: Jan Karásek, MF DNES

Sponzory láká hokej a Neumannová

Reklama ve sportu se vyplácí. Myslí si to i firmy v Pardubickém kraji. Většinou ale sázejí na jistotu. Velké peníze dostávají hlavně hokejisté, Kateřina Neumannová a koňské dostihy.

Jsou to jen tři písmena na kulichu. Stojí ale několik milionů. Firma OEZ Letohrad za ně letos zaplatila ráda. Při únorovém vítězství Kateřiny Neumannové na mistrovství světa v běhu na lyžích bylo logo elektrotechnické společnosti na televizní obrazovce desítky minut.

"Firma Katku podpořila ve chvíli, kdy neměla žádné výsledky. Je za to vděčná, a proto jí také zůstává věrná, i když nabídek od sponzorů je dost," říká Petr Šperka, člen týmu, který se o běžkařku stará.

I když Neumannová nestojí málo, bezkonkurenčně největší peníze od sponzorů, desítky milionů korun ročně, jdou do pardubického hokeje. Na dresu hokejistů již není takřka volné místo. Mantinely jsou plné reklam.

Za první místo mezi sponzory desítky milionů
Pět set tisíc korun jsou v částkách, které jsou firmy kvůli vlastní propagaci ochotné hokejistům přispět, jenom drobné. Hlavním chlebodárcem je již dva roky nyní pražská společnost Moeller.

"Klub nám vyšel vstříc a my se dostali do názvu, což bylo hlavní podmínkou," říká za společnost Jiří Štětina. Kolik firma za reklamu platí říct nechce. Je to ale určitě mnohem víc než deset milionů. Zhruba tolik totiž platí druhý největší sponzor klubu ČSOB pojišťovna. "Letos jsme na ramenou dresu a na kotnících. Tato místa nejčastěji zabírá kamera," říká Kateřina Hamerská, tisková mluvčí ČSOB pojišťovny, která má sídlo v Pardubicích.

"Máme přes dvě stě sponzorů. Hokej je úspěšný sport, reklama v něm má republikový dopad. To jsou čistě ekonomické počty," říká manažer pardubických hokejistů Zbyněk Kusý.

Sponzory táhnou i koně
Po hokeji je pro velké sponzory nejzajímavější Velká pardubická. Česká pojišťovna zvýšila dotaci tohoto slavného překážkového závodu až na 4,5 milionu korun. Další částky dává společnost do kvalifikačních dostihů a doprovodných akcí.

"Velká pardubická steeplechase je nejstarším a nejznámějším tuzemským dostihem a vrcholnou záležitostí v oblasti dostihového sportu," vysvětluje tiskový mluvčí České pojišťovny Ladislav Bálek, proč již dvanáct let společnost nepustila z ruky hlavní partnerství i za cenu mnoha milionů, které dostihovému sportu obětují.