Škodovka ztrácí doma i ve světě

  • 58
Zlověstné očekávání největšího českého výrobce automobilů se potvrdilo. Silná koruna nahrávající na českém trhu dovozcům zahraničních značek a ekonomická stagnace způsobily, že firma Škoda Auto prodala od ledna do března po celém světě 107 277 automobilů. V porovnání s loňským prvním čtvrtletím je to o 9,1 procenta méně, domácí pokles je ještě výraznější.

Na českém trhu si nový automobil s okřídleným šípem ve znaku zatím letos pořídilo 18 151 lidí. Loni jich bylo za první tři měsíce o třináct procent více. Už na konci února se ukázalo, že z koláče pro škodovku ukusují především dovozci francouzských značek. - Více čtěte ZDE.

V konečném důsledku klesl tržní podíl škodovky v prvním čtvrtletí meziročně o čtyři na 52,5 procenta. Podle mluvčího firmy Milana Smutného se ale v březnu poptávka stabilizovala.

Největší podíl prodeje připadá na západní Evropu, kde společnost prodala téměř 63 tisíc škodovek. I na tomto trhu ale odbyt meziročně klesl o 5,1 procenta.

Menší prodej podle Smutného zavinila celkově horší ekonomická situace spotřebitelů a také ukončení výroby modelové řady Felicia. Dražší Fabia a Octavia nedokážou tento výpadek plně kompenzovat.

Celosvětově se v prvním čtvrtletí prodalo 64 601 fabií ve čtyřech variantách. Prodej octavií stoupl o téměř pět procent na 41 526 vozů. Nejnovější model Škoda Superb si koupilo 1150 zákazníků.

Prvních 211 zákazníků si v prvním čtvrtletí koupilo model Octavia v Indii, kde se koncem minulého roku začaly tyto vozy montovat v závodě nedaleko Bombaje. Letos by měl tamní prodej překročit pět tisíc kusů.