Jen pár týdnů poté, co obě firmy oznámily usmíření a uzavření dohody o spolupráci na kanadské zakázce, přišla z Toronta nepříjemná zpráva: podle tamního deníku Globe and Mail jsou české tramvaje z další soutěže vyřazeny.
Podle informací listu v seznamu firem, z kterých si bude torontský dopravní podnik vybírat, zůstaly jen společnosti Bombardier, Alstom a Siemens. Škoda tam chybí. V plzeňském podniku ještě vládne optimismus.
"Podle našich aktuálních informací o definitivním postupu Toronto Transit Commission při uvedeném tendru na tramvaje ještě není rozhodnuto. Prostor pro Škoda Transportation a Inekon stále existuje," tvrdí mluvčí Škody Radka Pistoriusová.
Spory Škody a Inekonu vyvolaly především zpožděné zakázky tramvají do amerického Portlandu a Tacomy v roce 2002. Společnou řeč našli rivalové až u této zakázky. Ta má hodnotu až dvanáct miliard korun.
"Naše společné šance prosadit se v Kanadě se výrazně zvyšují díky sdílení výrobního zázemí, zkušeností a kontaktů," uvedl Tomáš Krsek, generální ředitel Škody Transportation.
Kanadské Toronto chce nejprve nakoupit 204 tramvají, zvažuje i opci na dalších 400. Jde však o poměrně náročný projekt: zatáčky v Torontu mají například oproti Evropě poloviční poloměr.