Mobilní telefon

Mobilní telefon - ilustrační foto | foto: Profimedia.cz

Oskar získal dvoumiliontého zákazníka

  • 7
Nejmladší český mobilní operátor se vyšvihl nad hranici dvou milionů zákazníků. Na dosažení dvoumilionové hranice potřeboval Oskar Vodafone pět let, tedy zhruba stejně jako konkurenční T-Mobile. I přes rychlý růst ale Oskar zatím na konkurenty výrazně ztrácí.

V srpnu oznámil T-Mobile, že se v pololetí stal (měřeno počtem zákazníků) českou mobilní jedničkou s 4,46 miliony klientů. V pořadí druhý Eurotel měl ke konci června 4,42 milionu zákazníků.

Dvoumiliontým zákazníkem Oskaru se stal Radek Balhar, podnikatel z Plesné.

„Oskar Vodafone dosáhl hranici dvou milionů uživatelů téměř dvakrát rychleji než Eurotel a vyrovnal se tempu růstu T-Mobilu,“ uvedl mluvčí Oskara Petr Šindler.

Podle údajů z letošního července zaplatí průměrný zákazník Oskara ročně za telefon 7 723 korun. Velký rozdíl je přitom mezi platbami od držitelů předplacených Oskaret a zákazníků s paušálem.

Zatímco průměrný majitel Oskarty protelefonuje ročně necelé čtyři tisíce korun, paušály vynášejí Oskarovi zhruba třikrát více, průměrně 11 881 korun.

Od května je Oskar členem uskupení telekomunikačních společností Vodafone. Ta má po celém světě 165 milionů zákazníků a z hlediska obratu je největším světovým mobilním operátorem.

OperátorSpuštění provozu1 milion zákazníků v roce2 miliony zákazníků v roce
Eurotel1991 (NMT) 1996 (GSM)19992000
T-Mobile199620002001
Oskar200020022005
Zdroj: Oskar Vodafone