Burza cenných papírů Praha, zvon IPO.

Burza cenných papírů Praha, zvon IPO. | foto: Kateřina Černá, iDNES.cz

Na pražské burze se rozezněl zvon, odstartoval obchodování akcií Kit Digital

  • 7
Na pražské burze se rozezněl zvon. Slavnostně tak odstartoval první den obchodování s akciemi firmy Kit Digital na Burze cenných papírů Praha. Společnost na ni však nakonec neuvedla novou emisi. Na konci minulého týdne totiž oznámila, že po úspěchu nabídky v USA umístí v Praze akcie pouze v rámci takzvaného duálního listingu, tedy nabídne k obchodování ty, co existují na americkém trhu Nasdaq.

Technologická firma Kit Digital, jejíž hlavní byznys spočívá ve zprostředkování internetových přenosů, videí či živých vystoupení, navýšila v pátek na americké burze svůj kapitál o 30 milionů dolarů, což jí stačí pro financování budoucích akvizic a posílení konkurenceschopnosti firmy.

Na Burze cenných papírů Praha (BCPP) tak bude obchodovat již existující akcie, a to pod shodným označením KITD, pod kterým se obchodují na americké burze.

Akcie společnosti KIT Digital se poprvé obchodují na pražské burze.I tak je uvedení akcií na hlavní trh pražské burzy pro BCPP velkou událostí, a právě proto její první obchodní den oslavuje údery na zvon. Tentokrát ho rozezněl šéf burzy Petr Koblic a ředitel Kit Digital Kaleil Isaza Tuzman.

"Pražská burza je pro nás přirozenou volbou, vzhledem k tomu, že v Praze má naše společnost své ústředí, i s ohledem na objem našich současných obchodů v eurozóně," uvedl generální ředitel Kit Digital Kaleil Isaza Tuzman.

KIT Digital

O záměrech nového hráče na pražské burze čtěte zde

Uvedení akcií na trh v Praze označil za vstupní bránu pro evropské investiční fondy, včetně těch ze střední a východní Evropy.

Společnost Kit Digital je předním světovým poskytovatelem řešení pro správu videí prostřednictvím protokolu IP a má přes 600 firemních zákazníků ve více než 30 zemích světa. Podnik má své hlavní pobočky v Praze, Kolíně nad Rýnem, Dubaji, Londýně, Melbourne, New Yorku, Stockholmu a Torontu.

Za českou centrálou poměrně neznámé Kit Digital stojí lidé, kteří na počátku devadesátých let v Praze založili společnost Visual Connection specializující se na přenos videa po internetu. Tu v říjnu roku 2008 koupil právě dubajský podnik Kit Digital.

Mezi největší klienty společnosti na českém a slovenském trhu patří Česká televize, TV Nova, Prima TV, televize Z1, TV Markíza, Óčko, Slovenská televízia, Magistrát hl. m. Prahy či Český rozhlas.

,