Plocha Windows 8 s aplikacemi pro firemní zákazníky(omluvte sníženou kvalitu

Plocha Windows 8 s aplikacemi pro firemní zákazníky(omluvte sníženou kvalitu snímlu pořízeného z videa) | foto: Technet.cz

Microsoft odepíše šest miliard dolarů za aQuantive, smaže tím svůj zisk

  • 11
Americký softwarový gigant Microsoft uvedl, že odepíše hodnotu své internetové reklamní agentury aQuantive, kterou koupil před pěti lety. Odpisy budou činit 6,2 miliardy dolarů, tedy asi 125,7 miliardy korun. Firma přiznala, že akvizice je téměř bezcenná a zřejmě vymaže zisk Microsoftu za fiskální čtvrté čtvrtletí.

Microsoft koupil aQuantive v roce 2007 za 6,3 miliardy dolarů. Cílem bylo posílit v boji s konkurenční firmou Google o příjmy z vyhledávací reklamy.

Akvizice byla v té době největší koupí Microsoftu. Loni ji překonalo převzetí firmy Skype za 8,5 miliardy dolarů (více čtěte zde). Koupě však nepřinesla Microsoftu očekávaný přínos a nevedla k předpokládanému růstu příjmů.

Microsoft uvedl, že po zhodnocení se rozhodl odepsat částku za akvizici přesahující hodnotu čistého majetku aQuantive. Připustil tak, že převzetí firmy bylo zcela bezcenné.

Odpis zřejmě smaže téměř celý zisk firmy za fiskální čtvrté čtvrtletí, tedy za tři měsíce do konce června. Analytici doposud očekávali, že firma vykáže čistý zisk 5,25 miliardy dolarů, tedy 62 centů na akcii. Microsoft má zveřejnit hospodářské výsledky 19. července.

Firma rovněž dodala, že kromě odpisu jsou její očekávání dalšího růstu a ziskovosti divize internetových služeb nižší. Neuvedla však žádné částky původního ani současného odhadu. Divize zahrnuje také vyhledávač Bing a internetový portál MSN a je největší brzdou zisku firmy. Ztrácí zhruba 500 milionů dolarů čtvrtletně, protože firma masivně investuje do svého vyhledávače a snaží se dohnat konkurenční Google.

Za poslední tři roky divize vykázala ztrátu více než pět miliard dolarů. Přestože podíl Bingu na trhu roste, nepodařilo se mu získat tolik příznivců, aby byl ziskový.

Před spuštěním Bingu v červnu 2009 měl podle údajů výzkumné firmy Comscore Microsoft na trhu vyhledávačů v USA podíl osm procent, Yahoo 20 procent a Google 65 procent. O tři roky později podíl Bingu činí 15 procent, podíl Yahoo klesl na 13 procent a podíl Googlu se zvýšil na téměř 67 procent, napsala agentura Reuters.

,