Mattoni do nového oblékl návrhář Ferrari

  • 44
Tvůrce ladných křivek sportovních vozů Ferrari vytvořil novou lahev pro nejprodávanější tuzemskou minerálku. Ikona italského automobilového návrhářství, studio Pininfarina, navrhlo lahev pro minerálku Mattoni.

Vlajková loď Karlovarských minerálních vod, které vlastní italský podnikatel Antonio Pasquale, zamíří v nových šatech zatím do trendových a luxusnějších restaurací.
Ty budou muset za design připlatit, minerálka od Pininfariny bude totiž dražší než klasický střih.

Kolik si slavné italské studio za návrh naúčtovalo, odmítli zástupci Karlovarských minerálních vod s odkazem na obchodní tajemství uvést. Nová lahev však nenahradí současnou klasickou třetinku, obě budou na trhu souběžně.

Podle Ondřeje Postránského z Karlovarských minerálních vod byla volba studia Pininfarina jednoduchá - jde podle něho o absolutní jedničku ve svém oboru. Pininfarina navrhoval kromě sportovních karoserií i klasické pro vozy Alfa Romeo, Lancia, Fiat či Peugeot.

"Převléknout kabát - tedy změnit obal - je známá a úspěšná strategie. Udělali to nedávno i takové společnosti jako je Coca Cola nebo Camel a ti byli dlouho velmi konzervativní," říká šéfredaktor Strategie Jan Kučmáš.

Podle něho je pro úspěšnou propagaci a prodej výrobků nutná inovace. "Jinak si lidé začnou myslet, že firma zaspala dobu," vysvětluje Kučmáš. „Změna obalu a umístění zatím do luxusních restaurací naznačuje, že by mohlo jít i zkoušku trhu, jak nový tvar láhve přijme. Zmíněná Coca Cola svojí proměnu také ještě upravovala,“ dodává.

V nových lahvích s logem Pininfirana bude Mattoni prodávat kromě klasické minerální vody i variantu jemně perlivou pod označením Jemná a neperlivou pramenitou vodu Aquila Aqualinea.

Designér Serggio Pininfarina navrhl novou lahev pro minerálku Mattoni

Tradiční lahev 'mattonky' s nástupem nového modelu ze stolů restaurací nezmizí. Nová lahev minerálky podle italského střihu bude zatím v luxusnějších podnicích.