"Když jsme v roce 2007 vstupovali na český trh, náš plán byl zdvojnásobit tržní podíl do deseti let," řekla obchodně-provozní ředitelka Lukoilu Jana Gáliková.
Ropné společnosti nyní patří mezi čerpadláři čtyřprocentní podíl, růst má podle Gálikové zajistit jak rozšíření sítě čerpacích stanic, tak zvyšování prodejů v rámci stávající sítě čerpacích stanic. Plánovanou expanzi však brzdí krize.
"Krize nás omezuje v nákupech," uvedl generální ředitel Lukoilu Denis Ryupin. Dodal, že i když v současnosti na tuzemském trhu žádná akvizice neprobíhá, firma se jednáním nebrání.
Společnost v současné době rozšiřuje svoje služby o nový typ fleetové karty, která je určena majitelům podnikových vozových parků, jejichž spotřeba je minimálně 3600 litrů za rok. Podobnou službu pro firemní zákazníky už v tuzemsku nabízí například OMV, Shell či největí hráč na trhu Benzina.
Lukoil vstoupil do Česka v roce 2007 převzetím sítě čerpacích stanic JET od americké společnosti ConocoPhillips.
Společnost vlastní čtyři velké rafinerie v Rusku a dalších pět převážně v Evropě. Síť společnosti zahrnuje 200 skladišť ropy a ropných produktů a kolem šesti tisíc čerpacích stanic. Loni Lukoil utržil 100 miliard dolarů.