Diskuze

Lokomotivy zvané „Brejlovec“ se dočkají téměř miliardové opravy

Společnost ČD Cargo se chce vypořádat se svým největším problémem, kterým je zastaralý vozový park. Plánuje proto obnovu třiceti dieselových lokomotiv řady 753, známé pod přezdívkou Brejlovec. Hodnota celé zakázky by mohla dosáhnout až 900 milionů korun.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
RK

kladnyhrdina

16. 4. 2008 20:09
poslouží ještě čtvrt století

Lokomotivy se nebudou "opravovat", ale rekonstruovat. Místo poruchového motoru ČKD s vysokou spotřebou dostanou motory Caterpillar. Takže ekonomický přínos na spotřebě a údržbě značný. Lokomotivy jsou staré téměř 40 let a po rekonstrukci ješte dobré čtvrtstoletí vydrží - žádných pár let, jak praví popisek fotky.

Během těch 50 - 70 let provozu se jedna důkladná rekonstrukce vyplatí, je to běžné i v zahraničí. Někteří jednodušší diskutující by se měli snažit pochopit, že to není Škoda 100.

Jen pro zajímavost, při již uskutečněných reko dostaly některé lokomotivy motory ČKD ještě o deset let starší konstrukce (skoro 50 let), které jsou kupodivu spolehlivé a hospodárné. Ukázka, jak šlo všechno za bolševika od deseti k pěti a i produkty původně světových parametrů se postupně zmršily.

0 0
možnosti
KK

Santa1

5. 5. 2008 3:33
Re: poslouží ještě čtvrt století

Celkem souhlas, až na ty rychlé soudy ohledně motorů. K 12 V 230 DR pro brejlovce není nijak fatálně poruchovější než původní K 6 S 310 DR ze zamračené, je ovšem podstatně nákladnější na údržbu, zejména kvůli dvojnásobnému počtu válců. Jinak je ovšem samozřejmě výkonnější a hlavně zejména na svou dobu neuvěřitelně tichý, což je pro nás, co bydlíme u tratí dost podstatné.

0 0
možnosti
J

JetMeresjev

16. 4. 2008 18:16
Brejlovec

dal "Zamracena" , taky rada S489 z konce 60.letech - to je design! Proste nedhera. ;-)

0 0
možnosti

roland

16. 4. 2008 16:09
Prodej a koupa

Prodaji a pak koupi, ne to je sila, to bude zase tunel :-©

0 0
možnosti