Vysbírat odpadky zaměstnancům kavárny netrvalo dlouho, stačilo méně než měsíc. „Všude je plno odpadků, velká část z toho jsou jednorázové kelímky. Rozhodli jsme se, že je od 8. května už nebudeme používat. Dvanáct dní jsme sbírali kelímky z místních košů. Necháme je v kavárně, základem je upozornit na rozsah tohoto problému,“ uvedl jeden z majitelů kavárny Jack Rogers z kavárny Otto’s pro Kent online.
Aby se zákazník dostal k objednávkovému pultu, musel překonal horu odpadků. Britská kavárna se sídlem ve městě Sevenoaks to nazvala jako „uličku hanby.“ Tento krok měl jediný cíl – upozornit na dopad používání jednorázových kelímků na životní prostředí.
„Ve svém osobním životě se snažím o uvědomělý životní styl v tom, jak spotřebovávám a vytvářím odpady,“ uvedl Dale Bentley z kavárny Otto’s. Zároveň doplnil, že si uvědomil, že tento přístup by bylo vhodné zachovat i v pracovním životě. A tak začali u sebe v kavárně. Zákazník má možnost si přinést kelímek svůj či si přímo v kavárně zakoupit kelímek na více použití.
Kavárny kelímky zpoplatňují
Na problematiku jednorázových kelímků se snaží upozornit i jiné kavárny. Například kavárenský řetězec Starbucks začal koncem července v České republice jednorázové kelímky zpoplatňovat, za kelímek zákazník zaplatí 1 korunu.
„Koncept 5p Cup Charge byl testován ve Velké Británii již v roce 2018 a v loňském roce byl zaveden například v sousedním Německu. Během britského pilotního testu, trvajícího tři měsíce, došlo k 126% nárůstu používání vlastních šálků a tumblerů, což se zase promítlo do poklesu celkového množství vyprodukovaného odpadu,“ informoval řetězec v tiskové zprávě.