Jedničkou mezi hobbymarkety byla loni síť prodejen Obi, jejíž tržby vzrostly na 6,4 miliardy korun. Druhý řetězec Baumax vykázal obrat 6,2 miliardy korun a třetí Hornbach 4,7 miliardy korun.
V loňském roce si podle průzkumu Incoma Research hobbymarkety rozdělily již 57 procent českých zákazníků. Ve srovnání s rokem 2004 vzrost podíl zákazníků preferujících tyto prodejny o sedm procentních bodů.
"Nárůst počtu lidí, kteří dávají přednost některému z hobbymarketových řetězců, souvisí s rostoucím důrazem na profesionalitu," uvedl Zdeněk Skála z Incomy Research. Dodal, že při výběru místa nákupu tohoto zboží patří mezi rozhodující faktory odbornost personálu prodejny.
Důležitou roli v rozhodování zákazníků podle průzkumu hraje také možnost zaparkovat u prodejny automobil. Ceny výrobků se objevují až na dalším místě.
"To je velký rozdíl například vůči nákupu potravin, kde ceny hrají mimořádnou roli. Typické je i to, že zákazníci přikládají velkou důležitost tomu, aby prodejna nabízela značkové zboží. Mezi rozhodujícími faktory to uvedla třetina všech zákazníků," podotkl Skála.