"Posílení aliance se Suzuki je klíčovou součástí naší růstové strategie v tomto regionu. Rozšíříme naši kooperaci v oblastech jako výzkum a vývoj, nákupy, finance a informační systémy," uvedl Smith ve společném sdělení se Suzuki.
GM je partnerem Suzuki již téměř dvě desetiletí a nyní bojuje s ostatními světovými automobilkami o možnost expandovat na asijských trzích.
GM byla letos poražena svým hlavním americkým konkurentem Ford Motor v boji o jihokorejskou automobilku Daewoo.
Nová investice GM, která by měla být uskutečněna v první části příštího roku, podpoří vývoj nové řady malých osobních vozů, založených na loni představeném strategickém konceptu YGM- 1, který kombinuje design GM s platformou malých vozů Suzuki.
Japonci začnou vyrábět tento subkompakt v počtu 20 000 ročně na svém závodě ve středojaponském Kosai od září 2001 a prodávat pod značkou GM Chevrolet.
Obě společnosti rovněž budou personálně spolupracovat v klíčových oblastech jako produktové plánování, design, projektování, výzkum a vývoj a nákupy.
GM však zdůraznila, že Suzuki zůstane nezávislou a na následné tiskové konferenci to potvrdili jak Smith, tak šéf japonské firmy Osamu Suzuki, který řekl, že GM již svůj podíl zvyšovat nehodlá.
Loni GM koupila 20 procent na japonské Fuji Heavy Industries, která je mateřskou firmou automobilky Subaru, a Američané mají v Japonsku ještě 49 procent na Isuzu Motors.
Včetně Oplu, již plně vlastněné švédské automobilky Saab a partnerské italské automobilky Fiat má skupina GM na světovém trhu 24 procent a jejím cílem je zvýšit tento podíl na 28 procent.