- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
.Pokud si Dr. Ryban, uvádí titul doktora tak nevím jakého, protože RSDr. nebo Dr. neexistuje a jiný nemá. Nedivte se proto že Ryban vystupuje tak jak vystupuje.(Ten už dělnickou třídu,i když to v minulosti sliboval, nepodpoří) Férově asi sotva. Ale schopný asi je-nebo všehoschopný...
Na dušana jsme se mohli vybodnout, jakmile by došlo na stávku už by to asi neřešíl on ale někdo další by se ho zeptal proč.
Tak za prvé. Smlouvu s čsa uzavřel jan kurinec za zády a proti vůli mechaniků. Tedy žádné výtěztví čsa ale podvod. Nebýt pana kurince, mechnici by do stávky šli, právě z toho důvodu, že i licencovaní mechnici vydělávají v čsa okolo 30 000 hrubého. Další fakt který by za to stál jsou pracovní podmínky mecaniků. čsa už do vybavení neinvestuje a necháva vše doběhnout do privatizace. Poslední nezanedbatelný fak je že 1200 letušek ve společnosti pobírá plat i s dietama něco přes 50 tisíc měsíčně. 500 mechaniků má plat okolo 35 tisíc ale spíš tak 30000 měsíčně. Naprosto nehorázné aby slepice co roznáší kafe v letadle měla víc než doktor v tomto státě. A pak že se musí v čsa šetřit. na západě je praxe opačná, rozhodně se letuškám necpe víc než mechanikum. A kolektivní vyjednávání v čsa rozhodně nebylo rovné, pilotum a letuškám se přidalo bokem přes různé příplatky, ó jak je ten dušan ryban a lašák mazanej. Nevěřte nikdo tomu že piloti si nechjí přidat jedno procento nad inflaci.
Jak to tam u vás v ČSA děláte, že jeden člověk může mluvit za cca 600 mechaniků a jít dokonce, jak píšete, "proti nim" a podepsat smlouvu? Vždyť musel mít asi vaši důvěru, jinak by za vás snad nemohl vyjednávat, no ne?
Gratuluji vedení ČSA,které uspěli v jednaní s mechaniky.Mechanici nejsou jednotní a ani neví pořádně co chtějí.Je to dobrá cesta k privatizaci technického úseku, který je ziskový, ale musí se snížit jeho hodnota.Produktivita práce je potřebné zvýšit, aby mohl být větší zisk a tím možnost rozdělit peníze na ostatní úseky.
pri kolektivnim vyjednavani ustupovaly jen mechanici.Vedeni neustoupilo v nicem.Predseda OOLM pan Kurinec je pro me absolutne neduveryhodny clovek ktery se bal jit si pri kolektivnim vyjednavani za svym
Byl jsem na tom setkání odborářů před podpisem kolektivky, no nevím ale aby asi 100 mechaniků (a né všichni byli odboráři) mluvilo za všechny mechaniky? Pokud si dobře pamatuji pan kurinec dal svou funkci kdyspozici a vyzval aby někdo, pokud se na to cítí, vedl stávku. Nikdo nebyl ochoten vzít hmotnou odpovědnost a všechny dopady vyplívající ze stávky na sebe. Ono to totiž není tak jednoduché a právně nenapadnutelné jak se zdá. Ano jednání pana kurince nebylo až tak fér ale v dáné situaci? Lepší vrabec v hrsti než holub na střeše. A jak jsem četl výše, vždyť nikdo není nucen v ČSA dělat.
Ty platy co nám tady předvádí je stejně zoufalost.Za srovnatělně kvalifikovanou práci v porovnání se společnostmi na zápedě.Bereme sotva třetinu!
Tak vycestuj na západ, prodej svoje schopnosti, nikdo ti nepřikazuje zůstavat v ČSA!!! Uvidíš jak obstojíš v konkurenci...
Se mi nezda ze by patrili k podprumerne odmenovanym zamestnanum? Copak ze odbory nahle zapomely na prumerne platy v CR a zavedly si prumene platy v CSA? :-)
No, ale co si budeme povidat, vsichni stejne platy mit nebudou, ani v CSA (i kdyz by odborari neco takoveho asi videli radi), takze nekdo musi mit taky podprumerne. Mohly by odbory urcit, kdo ma tedy mit podprumerne platy? A dat to na vedomi vsem zametnancum CSA ktere zastupuji.. At je sranda.
Jedina reakce na tohle,neverte vsemu co si kde prectete v novinach,cisla jsou krasna vec stejne tak prognozy ze bude pristi rok CSA v krasne zisku:-)
podnik stále ve ztrátě, ale on stále bude říkat, že mohlo být ještě hůř , děkuji prozřetelnosti, že ho z ebanky po dvou letech tráty vyhodili