Podle nezávislých odborníků, na něž se odvolává americký časopis Beverage Digest, je však uvedení nového nápoje na trh "takřka jisté a je otázkou pouze několika měsíců". Projekt prý již podle autora článku rozhodně není pouze ve stadiu pouhého nápadu.
Coca-Cola je jednou z nejoceňovanějších obchodních značek, a tak je firma s uváděním nových produktů poměrně opatrná, aby si dobrou reputaci nezničila. Přesto ji již v polovině 80. let donutil tlak konkurenční Pepsi-Coly s nápadem na změnu klasické receptury přijít. Tradiční coca-cola byla v roce 1985 nahrazena o něco sladším nápojem nazvaným "New Coke" Nová Coca-Cola.
Ta se však setkala s velkým odporem ze strany zákazníků, kteří tuto změnu považovali za něco jako svatokrádež. Její prodej nesplnil očekávání, a tak se firma musela nakonec vrátit k osvědčenému receptu na klasickou colu.
O něco úspěšnější byla pak ten samý rok verze nazvaná Cherry Coke, jež je nejprodávanější "mutací" tradiční coca-coly. Vloni přišla firma s citronovou příchutí u své dietní verze coca-coly.
Nový pokus o rozšíření nabídky přichází ze strany společnosti v okamžiku, kdy se dostala pod určitý tlak. Ztrácí totiž svou dominantní pozici na americkém trhu. Přestože klasická cola je stále zdaleka nejprodávanějším nápojem, klesající prodej nutí firmu k inovacím.
Coca-Cola doufá, že se jí podaří zastavit hlavně svého úhlavního konkurenta Pepsi-Colu. Té totiž prodej roste mnohem strměji a náskok světové jedničky stahuje.
Vanilková cola by mohla firmě Coca-Cola v tomto boji pomoci. V Americe se totiž v podstatě pije již nyní. Mnoho Američanů si oblíbilo do klasické coly lít malou sklenku vanilkového sirupu, používaného do kávy nebo na moučníky.