Smlouvu na prodej vozů podepsala lounská firma, jež v regionu sídlí od 19. století, na konci července.
Vagony dodá italské společnosti Ambrogio z Lombardie. Půjde o šestinápravový kloubový vůz pro přepravu kontejnerů a výměnných nástaveb.
České vagony bude pro provoz na železnici schvalovat italský drážní úřad a v Itálii budou vozy také registrovány.
Lostr si dohody o prodeji vozů velmi považuje právě kvůli tomu, že se zatím žádné cizí firmě nepodařilo desítky let na italský železniční trh proniknout. "Zakázka společnosti Ambrogio, která je evropskou jedničkou v kombinované nákladní přepravě, je pro nás téměř národní úspěch," raduje se Rybáček.
Firma si slibuje další zakázky
I když podle něj rozsah italské zakázky představuje jen malou část roční produkce, vedení firmy si od ní slibuje, že jí pomůže získat další kontrakty v západní Evropě.
Nyní Lostr dodává vagony zejména zájemcům v Česku a na Slovensku, klienty má ale také v Německu, Švýcarsku a Francii.
Loni firma, která zaměstnává 900 lidí, utržila přes 2,6 miliardy korun a její zisk dosáhl téměř 22 milionů Kč. Letos si i díky italské zakázce slibuje ještě lepší hospodářské výsledky.
Historie firmyPodnik spojený s železnicí začala v Lounech připravovat Společnost Pražsko-duchcovské dráhy v roce 1872. O rok později tam firma rozjela dílny na opravu lokomotiv a vagonů. Podnik se postupně rozšiřoval a v roce 1918 z jeho dílny vyjela první lokomotiva s českými nápisy. Po 2. světové válce se podnik zaměřil hlavně na opravy nákladních vozů a přejmenoval se na Dílny ČSD. V roce 1971 přestal opravovat parní lokomotivy a v uvolněných halách začal vyrábět těžké a atypické ocelové konstrukce. Během této éry firma znovu změnila jméno na ŽOS-Železniční opravny a strojírny. Po revoluci společnost zprivatizoval právě Lostr, který původní opravárenskou činnost rozšířil i na výrobu kompletních vozů. |