Budvar říká v nové kampani „ne“, zapojil Třísku i Pollerta

  • 240
Budějovický pivovar Budvar rozjel netradiční reklamní kampaň, která si dala do názvu jednoduchý zápor NE. Za pomoci celebrit dává najevo svůj postoj k prodeji ochranných známek či k vaření piva mimo České Budějovice. V obou případech říká NE.

"Jan Tříska se rozhodl první říci 'ne' komunistické cenzuře a odešel z Československa do USA. Dvojnásobný olympijský medailista Lukáš Pollert odmítl být doživotním zasloužilým sportovcem, prodal své medaile a stal se lékařem," vysvětluje na svých stránkách výběr celebrit Budvar.

Ačkoliv se chce jediný český národní podnik prostřednictvím spotů hlavně vymezit vůči nekvalitním europivům, mezi řádky patetická kampaň popichuje též americkou konkurenci. Ta v dlouholetých známkoprávních sporech bojuje s Budvarem o značku Budweiser.

Kampaň "NE z nás dělá to, čím jsme" je naplánována do konce května. Objeví se v televizi, v kinech i v tisku. "Kampaň má značku Budweiser Budvar ukázat jako prémiovou, svébytnou a inspirující značku, která svá ne říká už přes sto let, během nichž si dokázala uchovat vlastní integritu a nepodlehnout módním trendům," řekl iDNES.cz PR manažer Budvaru Petr Samec.

K nápadu je prý přivedl průzkum, ze kterého vyplynulo, že pro dnešní českou společnost je typická cesta nejmenšího odporu a snaha vyhýbat se problémům. Vnitřně se však Češi s kompromisy neztotožňují.

Samec upozorňuje na čtyři hlavní historická "NE", na která jsou v Budvaru hrdí. "Jde o NE nahrazování surovin, NE zkrácení doby ležení, NE prodeji vlastního jména a NE licenční výrobě mimo České Budějovice."

Každé ze čtyř "ne" symbolizuje jeden alegorický bojovník sestavený ze symbolů souvisejících s konkrétním tématem. "První ne řekli čeští pivovarníci v roce 1890 při sčítání lidu, když je německé vedení českobudějovického měšťanského pivovaru nutilo přihlásit se k německé národnosti. Výsledkem jejich tehdejšího rozhodného "ne" bylo založení Českého akciového pivovaru v Českých Budějovicích - přímého předchůdce Budějovického Budvaru," upozorňuje Samec na národnostní aspekt budějovického kverulantství.

"Kampaň v žádném případě nesouvisí s aktuální situací. Její příprava začala již v minulém roce," odmítá spojování vyznění reklam se současnými třenicemi pivovaru se státem Samec. (více čtěte zde)

Jelikož je celá kampaň vážná a pro někoho až příliš patetická, její součástí je i parodický web www.eurobecko.cz . "Ukazuje, jak by to vypadalo, kdybychom namísto našeho pivovarnického ne říkali ano," uzavírá Samec.

,