Halfords se specializuje na pravidelnou údržbu a menší opravy vozů. Zároveň nabízí prodej jízdních kol či kempinkového vybavení. Ilustrační foto.

Halfords se specializuje na pravidelnou údržbu a menší opravy vozů. Zároveň nabízí prodej jízdních kol či kempinkového vybavení. Ilustrační foto. | foto: iDNES.cz

Britský rychloservis Halfords odchází z Česka

  • 9
Britský řetězec Halfords zavře během léta všechny své prodejny v Česku a Polsku. Firmě nabízející servis aut, autodoplňky a kola se v tuzemsku nedaří, její obchody prodělávají. Společnosti se tak zároveň rozplynuly plány na expanzi v Evropě, kterou chtěla z Česka uskutečnit.

"Pokračující recese ve střední Evropě limituje naše možnosti udržet zdejší provozy životaschopné," vysvětlil generální ředitel firmy David Wild.

V Česku má Halfords celkem šest prodejen v Praze, Plzni, Hradci Králové a v Olomouci, jednu prodejnu provozuje v Polsku. Obchody za posledních dvanáct měsíců vykázaly provozní ztrátu 2,8 milionu liber, v přepočtu přes 79 milionů korun. Kvůli jejich uzavření firma zaúčtuje mimořádné náklady 7,9 milionu liber.

Halfords spojil svůj byznys s velkými obchodními centry, do jejichž blízkosti umístil své prodejny. Zákazník tak může kromě návštěvy servisu udělat i běžný nákup.

Společnost vydržela jen tři roky

Do Česka přišel řetězec teprve před třemi lety s ojedinělým konceptem. Pod jednou střechou Čechům nabídl opravu auta, prodej autodoplňků, jízdních kol či kempinkového vybavení. Specializuje se jen na pravidelnou údržbu a menší opravy.

Firma plánovala otevřít v tuzemsku až dvacet prodejen. Česko bylo zároveň první evropskou zemí, kam se řetězec vydal, a mělo fungovat jako odrazový můstek pro expanzi do dalších koutů Evropy. To se nakonec podařilo jen v Polsku, i z něj ale firma odchází, a tím z Evropy zmizí úplně.

Zcela jinou pozici má Halfords na domácím trhu, na který se chce nyní soustředit. S více než 400 obchody patří v Británii mezi největší prodejce jízdních kol a autodoplňků.

Společnost zlepšila výhled hospodaření na letošní fiskální rok, který skončí v březnu, díky vysoké poptávce po automobilových součástkách. Tu podle firmy podpořilo především špatné počasí. Zisk před zdaněním a započtením mimořádných položek za rok do konce března má činit 114 milionů až 116 milionů liber.