„Přístup na všechna nástupiště bude zajištěn podchody, které budou vybaveny eskalátory. O bezbariérový přístup se postarají výtahy v odjezdovém podchodu. Součástí projektu je také propojení přednádražního prostoru a jižní části města Pardubic, které zajistí nová bezbariérová lávka pro pěší,“ uvedl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.
V současnosti mohou vlaky projíždějící pardubickým nádražím jet nejrychleji stokilometrovou rychlostí. Na odbočných tratích je ale rychlost mnohem nižší. Například při výjezdu z nádraží na trať směřující do Rosic nad Labem je rychlost omezená jen na 40 kilometrů v hodině a po rekonstrukci bude zvýšena o dvacet kilometrů, uvádí Správa železnic. Stavební práce by měly začít ještě během letošního roku.
Novinkou bude i zmiňovaná lávka pro pěší, jež by měla spojit stávající nádražní halu s připravovaným terminálem městské i linkové autobusové dopravy.
Kromě osobní dopravy bude mít rekonstrukce jednoho z nejvýznamnějších železničních uzlů, kterým prochází dvojice tranzitních železničních koridorů, význam i pro nákladní dopravu. Úpravy kolejiště totiž umožní efektivnější manipulaci s nákladními soupravami dlouhými až 740 metrů.