Socha Jana Pernera před pardubickým nádražím

Socha Jana Pernera před pardubickým nádražím | foto: Tomáš Ventura, iDNES.cz

Pardubické nádraží čeká modernizace za miliardy, vlaky pojedou rychleji

  • 50
Železničáři během čtyř let zmodernizují kolejiště pardubického nádraží. Vlaky jím nově projedou 160kilometrovou rychlostí. Úpravy čekají nynější nástupiště, která budou nově pohodlnější pro nastupování handicapovaných cestujících. Pro stavbu, jež má přijít na 4,4 miliardy korun, nyní Správa železnic hledá zhotovitele.

„Přístup na všechna nástupiště bude zajištěn podchody, které budou vybaveny eskalátory. O bezbariérový přístup se postarají výtahy v odjezdovém podchodu. Součástí projektu je také propojení přednádražního prostoru a jižní části města Pardubic, které zajistí nová bezbariérová lávka pro pěší,“ uvedl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda. 

V současnosti mohou vlaky projíždějící pardubickým nádražím jet nejrychleji stokilometrovou rychlostí. Na odbočných tratích je ale rychlost mnohem nižší. Například při výjezdu z nádraží na trať směřující do Rosic nad Labem je rychlost omezená jen na 40 kilometrů v hodině a po rekonstrukci bude zvýšena o dvacet kilometrů, uvádí Správa železnic. Stavební práce by měly začít ještě během letošního roku. 

Novinkou bude i zmiňovaná lávka pro pěší, jež by měla spojit stávající nádražní halu s připravovaným terminálem městské i linkové autobusové dopravy. 

Kromě osobní dopravy bude mít rekonstrukce jednoho z nejvýznamnějších  železničních uzlů, kterým prochází dvojice tranzitních železničních koridorů, význam i pro nákladní dopravu. Úpravy kolejiště totiž umožní efektivnější manipulaci s nákladními soupravami dlouhými až 740 metrů.