Po zkušebním provozu mezi Katovicemi a Londýnem zavede Wizz Air 24. října poplatek deset eur za každé zavazadlo větší než 42 × 32 × 25 centimetrů. Dosud mohou cestovat lidé na palubě letadel Wizz Airu zdarma se zavazadly o velikosti 55 × 40 × 20 centimetrů. Jde o zavazadlo, které se musí vejít pod sedadlo, nebude se dávat do zavazadlových prostorů nad sedačkami.
Lidé, kteří si letenku koupí před 4. říjnem a poletí po 24. říjnu, mohou letět s větším zavazadlem zdarma.
"Věříme, že nás budou následovat další aerolinky," řekl v rozhovoru pro MF DNES šéf Wizz Airu József Váradi. Velikost zavazadla zpoplatněného deseti eury se nepatrně o pár centimetrů zvětší na 56 × 45 × 26 cm.
Podle Váradiho zkušební provoz ukázal, že se počet větších kufrů na palubě snížil zhruba o pětinu. Odmítl však, že by šlo o opatření na zvýšení příjmů aerolinek. "Jde hlavně o urychlení nástupu lidí do letadla," vysvětlil Váradi. Podle něj se při zkušebním provozu snížila průměrná doba otočky letadla o 34 sekund.
Firma propaguje nepříjemnou změnu jako bonus pro pasažéry
Wizz Air se snaží nové zpoplatnění představit jako velký bonus pro cestující a označuje ho za pionýra snižování nákladů. "Zkušební provoz vedl k tomu, že se lidé na palubě cítí lépe a pomáhá nám lépe dodržovat přesnost," uvedla firma v tiskové zprávě.
Jak se zpříjemní a urychlí nástup do letadla v případě, že si všichni pasažéři připlatí za větší kufr na palubě, ale už aerolinka neuvedla. U Wizz Airu přitom platí (podobně jako u jiných nízkonákladových dopravců) striktní politika jednoho palubního zavazadla, které nesmí překročit stanovené rozměry. Firma navíc slíbila, že kvůli novince zlevní plošně o pět eur všechny letenky.
Wizz Air v Česku létá z Prahy a Brna, firma je už největší aerolinkou v bývalém bloku RVHP s výjimkou Ruska, má ve flotile 39 airbusů A320.