- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Mě levní vůbec nepřijdou, když chci letět někam tam a zpět a mít s sebou kufr, tak je cena stejná, dokonce i vyšší, než u běžných areolinek, rozdíl je jen v tom, že tito mají cenu v několika položkách a běžné aerolinky mají vše již v jedné ceně. Levně jen s příručním zavazadlem a v akcích, nebo velmi dlouho dopředu koupená letenka.
Praha je asi drahá, ale časy letů má Wizz air hrozné. Na víkend není možné nikam, kromě Londýna letět. Odlety uprostřed dne, zbytečně brzy ráno apod. Kdo poletí z Říma domů v 6h ráno? Proč někam letět ve čtvrtek a v sobotu zpět, když volné dny jsou sobota a neděle? Cestovat z Prahy s přestupem někde, byť dalším letem Wizzairu zcela nemožné. Hledala jsem, jak se dostat do Rumunska, ale nebylo to možné, letět někam ráno z Prahy, tam den či půl pobýt a večer pokračovat dalším letem do Rumunska, nebylo to možné,z Prahy se létá v jiné dny, než z daných destinací dále, nebo přílet z Prahy byl po odletu do Rumunska, nebo bylo mezi lety málo času, že jsem nechtěla riskovat apod. Každý let se pak platí zvlášť a cena se vyšplhá na astronomickou částku. A i destinace, kam Wizz air létá nejsou nic moc. Ve všech jsem již byla, proč tam jet znova? Ahlavně do stejných destinací létají i jiné aerolinky, chtělo by to něco originálního. Nevěřím, že by lety na Ukrajinu, Rumunska/Moldavska, či Pobaltí neměly úspěch.
Pan redaktor zmínil Prahu ale o Brně ani ťuk. Pane redaktore představte si že tahle nízkonákladovka létala 6 let z Eindhovenu do Brna. Že se pak ptáte na Prahu je trochu mimo.
Dění v letecké přepravě je hezký příklad toho, co se v ekonomii nazývá "závodem ke dnu", to je honba za "efektivitou" za každou cenu. Na následky se nehledí. Odvrácená strana té skvělé možnosti letět za pár babek kamkoli a ještě zpět zahrnuje minimálně dva aspekty:
1. naprostá destrukce prestiže povolání pilota: nízkonákladové aerolinky v honbě za co nejnižší cenou snížily mzdy pilotů oproti úrovni do té doby v odvětví běžné o desítky %. Jak postupně svou agresivní cenovou politikou likvidují tradiční aerolinky, piloti od nich přecházející musí akceptovat snížení mezd až o polovinu. Základní mzda u začínajících pilotů (bez prémií za dlouhodobé odloučení, různé prostoje, přesčasy apod.) tak dosahuje sotva jeden a půl násobku průměrné mzdy. To je za práci zahrnující ohromnou odpovědnost a velké riziko samozřejmě zcela tristní.
2. ekologická zátěž, která není daněna tak, jako u jiných odvětví dopravy (kerosin v mezinárodní přepravě má výjimku ze spotřební daně). Všichni si uvědomují, že to je neúnosné, ale nedá se s tím nic dělat, na zrušení výjimky by se totiž museli dohodnout všichni. Takže létáme levně částečně díky tomu, že v ceně letenky nejsou zahrnuty znečišťující emise, které letecká doprava produkuje. Přibývá tudíž cestujících, letů, linek i emisí.
Zatím co prádlo perete celý rok, tak o cestování ve Východní Evropě se dá mluvit v létě. Propletenec leasingu a úvěrů jestli na autobusy, vlaky nebo letadla to je fuk. Přijdou dravci kteří vás jednoho dne oběsí na kyslíkové masce. Mimochodem co ten Fischer, žije ještě.
Wizz Air u mě vedl tím 32kg zavazadlem, to byla pro nás erasmáky aerolinka n.1. I ten jejich club jsem měl. Poslední dobou mi však destinacemi nevyhovuje a spíš lítám Ryanairem
Bože tady je zas chytráků, kteří lítají minimálně s Emirates business class a nad čímkoliv levnějším ohrnou nos :D
Trochu mi tam chybí otazka jak se odvědčil těm zaměstnancům, kteří ho podrzeli pres jistým bankrotem.
A firmu také řídit digitálně a šéfa zrušit. Levné létání není dobré, mělo zůstat dražší záležitostí. Co nechápu, vlády se snaží omezovat vlastnictví aut a celkově omezit automobilovou dopravu. Ale létání, které mnohem více zatěžuje ekologii, to jako nic, ticho.... Proč? Přílišné šetření se nevyplácí, zanedbané údržby z důvodu šetření způsobily spousty leteckých katastrof. V kombinaci s letadly bez pilotů, kteri by v případě problémů převzali řízení, vražedná kombinace....
O predrazenosti Prahy je to znamo.
Proto misto letani z Prahy, kam to mam 30 minut MHD, letam radeji z Vidne, Norimberka, Berlina, Linze, Salzburku, Polska a Bratislavy kam to je sice 3 hodiny autem, ale vyrazne levnejsi a vuplati se to i z cenou za benzin a parkovani auta!