ilustrační snímek

ilustrační snímek | foto: Shutterstock

Spojení do Polska nabobtná, železničáři prověří víc variant rychlotratě

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Železničáři citelně rozšířili počet variant, kudy by mohlo vést poslední z plánovaných vysokorychlostních spojení, které má vést z tuzemské metropole do Polska přes Královéhradecko a Trutnovsko. Nově se v plánech prověřuje například zastávka vysokorychlostních vlaků u Stěžer na Královéhradecku nebo varianta trasy s nižší rychlostí, která by lépe kopírovala náročný terén krkonošského podhůří.

K původním šesti variantám vedení trasy, které už od loňského jara zpracovávají projektanti ze společnosti Sudop Praha, přibyly další. Celkově Správa železnic rozsah zpracovávaných tras rozšířila podepsáním dodatku o zhruba 120 kilometrů.

Varianta se zastávkou u Stěžer počítá s konvenčními rychlostmi do 200 kilometrů v hodině a nejde tak fakticky o rychlotrať.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se