Francouzský rychlovlak TGV

Francouzský rychlovlak TGV | foto: Reuters

Vysokorychlostní vlaky by mohly v Česku jezdit po roce 2016

  • 6
Prvním vysokorychlostním vlakem by se Češi mohli svézt po roce 2016, kdy chce ministerstvo dopravy začít se stavbou první vysokorychlostní trati mezi Prahou a Berounem. V roce 2020 by Českou republiku mohlo protínat zhruba 700 kilometrů tratí.

Vlaky by na nich jezdily rychlostí přes 250 kilometrů v hodině. Cestování z Prahy do Brna nebo z Brna do Ostravy by se tak zkrátilo na jednu hodinu. Oznámil to náměstek ministra dopravy Petr Šlegr na ostravském veletrhu Czech Raildays 2008.

Česko podle Šlegra vysokorychlostní železniční tratě potřebuje. V příměstských oblastech Prahy, Brna a Ostravy by odlehčily stávajícím zatíženým tratím. "Převedením dálkové osobní dopravy na nadřazenou železniční síť by se stávající tratě uvolnily také pro nákladní dopravu," vysvětlil náměstek.