Pro zapojení do diskuse musíte mít oprávnění diskutovat.
P10e29t25r 24Ř63i58h35á77k
Takovy naraz by nevydrzela zadna mostni konstrukce.
M87a55r18t70i55n 76N79e69r56m37u29t
To ne, ale kdyby pole byly z prostých nosníků (a je jedno jestli příhradové, betonové nebo z ocelové krabice), tak by spadly jenom jedno nebo dvě přilehlá pole.
T49o47m16á21š 55S41o89u42k63u37p
Most si o nehodu říkal? Asi jako si ženy říkají o znásilnění? Co to je zase za odborníky?
P29e56t76r 31U58h24e92r32č82í48k
Přesně tohle jsem chtěl napsat
R37a41d71e68k 93H31o36d96a57ň
Loď měla zřejmě kolem 116 000 tun. Hloubka kanálu v místě nárazu je zřejmě něco mezi 10-15 metry. Rychlost při nárazu kolem 5 m/s. Nakolik je reálné postavit tam pilíř, který může podobný náraz udržet fakt netuším, určitě to jde, otázka je za jakou cenu. Určitě má smysl pracovat na tom, aby zhroucení jednoho pilíře nesložilo celý most. Lze postavit všechny mosty tak, aby náraz do nich vydržel náraz lodí? Těžko.
Nicméně je potřeba taky brát v potaz, zda ta "další" loď bude mít "jen" 116 000 tun (jsou i dvojnásobné), a zda to bude jen 5 m/s (což je podstatnější). A protože počet lidí ochotných jezdit s podobnými věcmi neroste stejně rychle, jako množství přepravovaného zboží, lodě prostě rostou. Kdyby kopáči, co budovali Suez měli možnost vidět lodě, které tam dnes jezdí, asi by jim došla slova.
J51a16k92u92b 19S51t97a93n17ě69k
Ta opatření nemají zcela eliminovat riziko nehody ale snížit případné škody na minimum. Nemají naráz "ustát bez úhony", pokud selžou "svodidla" (různé především podvodní konstrukce mající za úkol odklontit loď od pilíře), tak by například pak nemělo dojít ke zhroucení celé stavby, ale jen části v místě nárazu.
P82e72t25r 71Š50r67a98i41e48r
Sice je to blbé psát, ale vzhledem k enormnímu objemu přepravy mám spíše pocit, že takových nehod až zas tolik není... 🙄
J96a61n 85P47ě73k87n91í17k
Most nesl jméno autora americké hymny a kapitán lodi byl Ukrajinec. Čudné. Naštěstí byli schopni během pár desítek vteřin na základě signálu mayday odklonit dopravu, takže na mostě bylo podstatně méně aut, než být mohlo.
T74o46m26á33š 15J91u84r21o31s36z63e66k
Zatím to vypada že posádka lodi udělala co mohla, zejména okamžitě informováni úřadu o ztrátě kontroly a hrozby srážky zachránilo určitě pár životu. Je mi líto těch 6 chlapů co tam lataly díry v asfaltů a nestihli utéct. Uvidíme kolik lidí ještě najdou v autech, par jich tam bylo.
P78e59t29r 84M61a10r74e21č69e31k
😎 Být v tom autě na fotce z r. 1980 to musela být vskutku “infarktovka”.
L11i94b88o86r 10N94á64b67ě28l14e27k
Pleny pro dospělé by byly jasnou výhodou i pro mne...
E43l33i 57K90l45i77m80e40n59t28o41v44a
Ziju pobliz DC, mostu tyhle konstrukce je tu nekolik. Oni maj vyhodu, ze jak jsou lehky, tak se snadno a rychle stavej a opravujou. Coz svym zpusobem dava smysl, protoze sem hurikany porad cas od casu zavitaj, takze postavit neco, co se snadno opravuje, dava vetsi smysl, nez se snazit stavet neco, co odola hurikanu. Jenze prave nevyhoda je v tom, ze jsou lehky, kdyz po nich jedete za vetrnyho pocasi, tak citite, jak se pod vama klepou. Navic nejsou moc dobre osvetleny, vetsinou maj dve rady poulicnich lamp, takze zejmena v tom clenitym Chesapeackym zalivu je proste neni videt. Pridejte si k tomu, ze doprava v oblasti DC a Baltimoru je brutalne pretizena, a VDOT and MDOT tu udrzbu dost nedavaj, a tahle udalost je sice tragicka, ale uprimne ne uplne prekvapiva
P74a68v47e42l 11K84u73b23i79š47t52a
Plavidlo postavené v roce 2015 mělo potíže už dříve v roce 2003 😃
V44a31š44e27k 91Š89t55e62n17c59l
v článku je napsáno že v roce 2003 zjistili že ten most má nedostatky a ne že loď měla problém
K48a44r35e70l 93K26u31č93e80r19a
Dobrý článek.
J12a68n 59V24l27k
Zabránit nehodám lze maximální spolehlivostí lodních motorů. Vždy platilo, že taková velká loď při ztrátě pohonu je katastrofa. Vše by se mělo proto soustředit na údržbu pomaloběžných, dvoudobých, přeplňovaných motorů. Zajištění startu stlačeným vzduchem a fungující vysokotlaké hydrauliky pro ovládání kormidla. Neřešit konstrukci mostu, neboť ta se nedá nadimenzovat na náraz takové hmotnosti.
Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není
Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí
Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
Na D1 přibudou další zákazy předjíždění kamionů. Chceme plynulý provoz, říká ŘSD
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) v sobotu začalo instalovat značky se zákazem předjíždění kamionů...
Draží se jedinečná sbírka mincí ze Skandinávie. Dědicové na ni čekali sto let
Potomci dánského máslového magnáta čekali přesně sto let, než se mohli přihlásit o své dědictví v...
V Česku elektromobily netáhnou. Prodejům vládnou spalovací motory, říká průzkum
Ekologické hledisko většina Čechů při nákupu auta nebo volby dopravního prostředku příliš neřeší....
Češi mění Bangkok za Japonsko a New York. Letenky jsou levnější
Díky klesajícím cenám Češi podle prodejců letenek na jaře kupují letenky do vzdálenějších destinací...