Diskuze
Dráhy s Buzkovou uspěly proti soutěži na rychlíky. Tendr zrušil ÚOHS
Děkujeme za pochopení.
M33i81r40o27s16l92a71v 83Z68i37k33m46u85n85d
Pan ministr Ťok má krásnou ideu o tarifní integraci na železnici, jenže rozhodovací procesy jeho podřízených postrádají evropský rozhled.
Například proč soutěže na dopravce neprobíhají podle švýcarského vzoru.
Česká společnost je postižena slintavkou a kulhavkou. Slintá se nejen po kvalitě železniční dopravy jako ve Švýcarsku, ale po kvalitě celé veřejné švýcarské dopravy, leč kulhá se za vytvořením stejných podmínek jako tom "zidealizovaném" Švýcarsku.
Základem úspěchu železniční dopravy ve Švýcarsku je skutečnost, že všichni dopravci a provozovatelé dráhy na normálně rozchodných železnicích a většině úzkorozchodek skáčí tak, jak píská SOUKROMÝ DOPRAVCE SBB AG (SBB). Platí to o provozních předpisech, které "dirigují" SBB, zabezpečovací technika je podle toho, co chtějí SBB. Není problém předat řízení provozu jinému provozovateli dráhy. V současnosti spadá řízení provozu ve stanici Brig pod správu SBB, po skončení rekonstrukce zabezpečovacího zařízení a centralizace řízení bude předáno společnosti BLS - včetně zaměstnanců.
Podobně je tomu ve veřejné přepravě osob. V celém Švýcarsku platí jednotné tarifní podmínky a jednotné "smluvní přepravní podmínky" řečeno českou terminologií, dopravci si nestanoví vlastní.
Celostátní tarifní integrace zahrnuje cca 250 dopravců - železnic, silnice, MHD, lodní doprava, lanovky. Na normálně rozchodných železnicích a většině úzkorozchodek se jezdí za celostátně platné "obyčejné jízdné", výjimkou jsou turistické horské dráhy s podstatně dražším jízdným, ale pro dojíždění do zaměstnání / škol se kalkuluje "standardní jízdné"...
Kdyby se stejný model uplatnil v Česku, bude po problému. Každý dopravce by akceptoval SPPO ČD a.s., řídil se předpisem TR 10 a dalšími komerčními předpisy, uznával mezistátní jízdenky, jízdenku InterRail, akceptoval režijky ČD(nárok na režijku by získal i zaměstnanec jiného dopravce = podobně jako ve Švýcarsku), průkazy IN25, IN50, IN 100 ..
A je po problémech s tím, kdo kde bude jezdit. Nic jednoduššího.
A58l39e96x 88T89o24r14o14k
Nehorázné zvýhodňování zlodějské a předražené ČD stále trvá. Další podraz na cestujících. Kdy už konečně s tímto národním zlodějem někdo zatočí?
M31i73c81h18a82l 49P57a17s40t82o48r79e89k
Správné rozhodnutí. Stát se má vykašlat na tento nesmyslný rozprodej a kouskování železnice. Místo toho má dohlédnout na to, aby ČD fungovaly tak jak to stát a cestující v rámci toho co zaplatí vyžadují. Jenomže realita je taková, že neexistuje žádná koncepce co, jak - nikdo nemá plán obnovy vozového parku není plán oprav nádraží není nic. Neexistuje koncepce jednotných služeb a minimálního standardu pod který by se vlaky provozovat nesměly (do kdy mají zmizet vlaky bez moderního zabezpečení, do kdy zmizí poškozené vagony, od kdy bude záchod vypadat jako záchod a nebude to prostor s naprosto odporným WC, bez vody, kolikrát prohnilou podlahou, o čistotě WC ani nemluvím, vlaky budou topit jak mají, rozšíří se Wi-Fi atd). Podle mě by měla vzniknout nějaká studie, nebo vize jak mají ČD vypadat a samozřejmě pak plán toho jak k tomuto směřovat s ohledem na to kolik peněz na to mají, s ohledem na priority atd. To samé v bleděmodrém je SŽDC (Příkladem toho, že levá ruka neví co dělá pravá je oprava trati Ostrava Valašské Meziříčí. Teď to draze opravili a sotva skončili tak se obnovila myšlenka elektrizace této trati, která má být spojená i se zdvoukolejením.) Místo toho probíhá nesmyslné soutěžení tratí a hlavně těch lukrativních aby se někdo napakoval. Nebo si MD myslí, že to RJ nebo LE dělají z dobré vůle. Co takhle kdyby ten standard co mají RJ a LE nabízely ČD a se stejnými náklady? To bychom asi ušetřili ne? ČD je státní podnik a jedná se o veřejnou službu, takže by zisk zůstal v ČD potažmo se vrátil do rozpočtu. My raději železnici rozkouskujeme a necháme na tom vydělávat soukromé firmy. Fakt mi logika politiků uniká. Nebo jim z toho od RJ a LE něco kape do kapes.
O31l59d60ř26i45c54h 63J48a92n76e27č50e53k
sám jste si na svoji otázku odpověděl - stát není schopen své firmy efektivně řídit, takže je jak pro stát, tak pro zákazníky výhodnější zadat zakázky soukromým firmám.
jistěže soukromník to nedělá z dobré vůle - ale je lepší zaplatit soukromníkovi 80 Kč/km a nechat mu zisk, než ČD s horšími vlaky 100 Kč/km a být rád, že je jejich hospodaření horko těžko v černých číslech.
T48o51m81á19š 91V66e69j28m59e65l44k96a
Co na to říct, ČD jsou jak pijavice, které se nepustí dokud to jen jde. Možná by bylo jednoduší je zprivatizovat.
J19i31ř36í 61K96o50c96u16r95e36k
Když by se firma zprivatizovala, tak zmizí celosíťové služby. Dokonce by se mohlo stát, že se nedovoláte, protože volaný je u konkurence. A navíc čísla nebudou v jednotném telefonním seznamu. To byly argumenty před 20 lety, když se "bojovalo" proti nástupu T-Mobile.
J78a46n 71J53e69m50e65l37k96a
Ještě, že tak.. Viz soutěž Jižní Čechy. Lze dohledat vůbec online zadání, nabídky, vyhodnocení, smlouvy. Určitě ne. Uvidíme, jak to tam bude fungovat. Jaké budou ohlasy. Celý kraj najednou bude jezdit někdo jiný. A co s tím státem nainvestovaným majetkem, státem vlastněným. Je to koncepční?
O66l39d11ř15i35c30h 89J80a19n70e70č93e25k
o jakém státem nainvestovaném a vlastněném majetku hovoříte? v čem máte problém?
P28e35t32r 36N86o95v35o29t43n56y
Opět excelentní práce ministerstva dopravy.
O21l72d45ř46i47c96h 29J62a32n68e79č39e79k
nevypadá to tak. v čem?
spíše excelentní práce ÚOHS a ČD
J30a35n 75C59e26p95e35k
Popravdě vůbec netuším, proč zaměstnanci SŽDC mají režijky? To je jako kdyby veškeré stavební firmy dálnic, jezdili na nich bez mýta a bez poplatků.
R53a28d46i23m 78K41o70u45t32ň81á89k
S tím naprosto souhlasím. Režijky jsou pozůstatkem předminulého století. I kdyby se týkaly jen zaměstnanců, tak je to špatně. Ale ony na ně jezdí celé rodiny. A týká se to nejen ČD, ale i městských dopravních podniků. Nevím, proč by se mělo čekat na to, jak se ÚOHS zachová. Zrušit okamžitě bez náhrady. Odbory sice šlak trefí, ale to až tak vadit nebude.
P41e89t82r 52U82l89l17m48a35n45n
U ministerstva dopravy je tohle klasika. Výběrka se ruší, výběrka se nestíhají, výběrka jsou prostě špatná. ČD se tady zachovaly jako zdravá soukromá firma, kdy se pokusily využít cokoliv, pro získání výhody. Že má MD tak zdatné právníky, že důvod uvedený v článku stačil ke zrušení VŘ, a že VŘ vůbec bylo napsáno tak, aby šlo napadnout, to je moc smutné. ÚOHS už dříve několikrát dokázal, že o dobré vztahy s ČD mu nějak extra nejde, takže tady to spíš bude o právní schopnosti obou stran, kde MD jednoznačně prohrává.
J54a12n 16S60ů29r75a
ano, nejlépe to ukázal při hodnocení soutěže na nákup RegioPanterů. to byla vzorová čistota porovnat příměstskou jednotku s fracouzským panoramatickým vláčkem na zubačku:)
O12l46d31ř54i87c24h 92J28a60n15e83č89e96k
ÚOHS by asi bylo nejlepší zrušit. buďto nefunguje vůbec, nebo funguje pro kamarády. tady rozhodne za pár měsíců proti veškeré logice, ohledně vlaků do Ostravy není schopen rozhodnout 5 let.
"ČD se musí starat o nádraží" - blbost, nemusí. V okamžiku, kdy by místo nich začal jezdit soukromník, tak nádraží prostě zavřou a nechají chátrat. Co jim brání udělat to již teď hned? navíc pokud ta nádraží při oddělování SŽDC byl takový danajský dar, proč se jich hned nezřekly? když za jejich převod mají dostat zaplaceno, tak se jim náramně hodí, současně jsou ale zatěžovány tím, že se o ně musí starat?
s těmi režijkami pravda to je problém ministerstva - buďto to musí požadovat po všech nebo po nikom. i když ten propastný rozdíl mezi nabídnutými cenami to samozřejmě vysvětlit nemůže.
J88a44n 91S17ů42r16a
md nepožaduje ani po drahách, aby v případě vítězství v této soutěži uznávaly režijky.
P27e27t58r 83M64a72r43e17š
Za to si může pan ministr sám, nádraží nepřevedena, regulační úřad není, jízdenky se uznávat nemusí. Co on vlastně udělal, aby ta soutěž nějak dopadla? Jenom kope do ČD.
J27a21n 94S42ů84r59a
Co Českým drahám vadilo na soutěži na Jizerskohorské železnici v roce 2010, které se účastnily a vyhrály? Situace s nádražími, regulátorem i režijkami byla tehdy naprosto stejná, jen za režijky braly CD méně:)
Rusové se vrací. Putin propagandisticky slaví a těží z toho i tamní ekonomika
Počátek války na Ukrajině vyvolal mezi některými Rusy už v únoru roku 2022 velké obavy. Během...
Z prodejen mizí košíky do ruky. Hodily se na malý nákup, skuhrají zákazníci
Z českých obchodů začínají mizet malé příruční nákupní košíky. Zákazníci se tak často musí spokojit...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
KOMENTÁŘ: Stanjurova další daň je prohrou pravicové politiky
Premium Po zklamání z chabého výnosu windfall tax ministr financí plánuje, jak si na banky posvítit jinak –...
KOMENTÁŘ: Po solárním tunelu je tu další. Možná ještě větší
Premium Čeští solární lobbisté otevírají šampaňské, protože se otevřela cesta k dalšímu solárnímu Klondiku,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Upozornili na výrobní vady letadel Boeing, oba během měsíce zemřeli
Po krátké nemoci zemřel bývalý auditor kvality u dodavatele společnosti Boeing, který vůči letecké...
Cizinci ze zemí mimo EU si už českou zemědělskou půdu nekoupí
Cizinci ze států mimo EU nebudou moci získávat zemědělskou půdu v ČR. Lidovecký návrh v novele...
K proměně jihokorejského průmyslu přispěl i Doosan, využívá turbíny z Česka
Premium Firma Doosan Enerbility je symbolem dynamické transformace jihokorejského průmyslu. Její úspěch je...
Bohatí mileniálové překonávají majetkem své předchůdce. Roli hraje i dědictví
Přestože se naprostá většina amerických mileniálů potýká se studentskými dluhy, nízkými platy v...
Nevídaný podvod na Wall Street. Zbožný investor Hwang míří před soud
Šedesátiletý investor Bill Hwang, který připravil světové banky o miliardy, míří v New Yorku před...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!