Studie železničního koridoru, tunel pod vrchem Chlum u Plzně | foto: SUDOP

Skanska bojuje o stavbu trati za miliardy. Znovu zpochybňuje tendr

  • 8
Stavební společnost Skanska nechce vzdát boj o zakázku na dostavbu trati mezi Rokycany a Plzní. Odvolá se proti rozhodnutí antimonopolního úřadu, který smetl její námitku, kterými už jednou tendr napadla. Zakázku získal Metrostav za necelé čtyři miliardy korun.

"Rozhodli jsme se, že podáme rozklad předsedovi Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže," řekla iDNES.cz mluvčí společnosti Skanska Lucie Nováková.

Čím bude společnost v rozkladu argumentovat, Nováková nesdělila. Poznamenala však, že Skanska stále trvá na svém názoru, že vítězné řešení nesplňuje podmínky zadání. "My se odvoláváme proto, že naše nabídka plně odpovídá zadání a je v tomto ohledu zároveň za nejnižší cenu, ta další nabídka zadání neodpovídá," uvedla mluvčí.

Metrostav vyhrál tendr loni v září, když nabídl, že dokáže zmodernizovat trať z Plzně do Rokycan za 3,97 miliardy korun. Tato cena byla nejnižší a podle zadavatele zakázky, Správy železniční dopravní cesty (SŽDC), se už podle smlouvy nebude zvyšovat. Skanska nabídla 4,75 miliardy Kč. 

Správce kolejí přitom původně počítal s tím, že modernizace železnice bude stát až 11 miliard. Při vypsání tendru už však maximální cenu zastropovala na částce 7,5 miliardy. Téměř 80 procent ceny má hradit Evropská unie. Projekt má však velké zpoždění, kvůli kterému je v ohrožení čerpání evropských peněz.

Modernizace tratě, která může zkrátit cestování z Plzně do Rokycan až o deset minut, by měla být dokončena do tří let. Součástí stavby bude i nejdelší železniční tunel v Česku pod vrchem Chlum.  

,