Diskuze

Dvoustovkou ve vlaku posvištíme do dvou let, slibuje Správa železnic

Za dva roky by se Češi mohli poprvé svézt na tuzemských kolejích dvousetkilometrovou rychlostí. Vůbec prvním úsekem, který Správa železnic zmodernizuje nad dnešních maximálních 160 kilometrů nebude podle dřívějších očekávání část koridoru mezi Uherskem a Chocní na trase Praha - Brno, ani dlouhodobě plánovaná nová trasa z Brna do Přerova, ale poslední úsek trati před příjezdem do Plzně od Ejpovic.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Jednim z prvnich useku nemel byt ani jeden z vyse jmenovanych v clanku, nybrz usek Vranovice - Breclav. Tento byl vzdy prvnim v zavadeni vyssi rychlosti i v testovsni realneho provozu ve vyssich rychlostech.

0 0
možnosti

Děkujeme za dlouho slibovanou modernizaci tratě Brno- Přerov. Moraváci.

0 0
možnosti

P29e74t95r 72S34o81k19o49l

19. 1. 2021 6:56

A do třech let zasejeme pšenici na Marsu.

1 0
možnosti

Fakt to myslí vážně s tím tunelem z Prahy do Berouna?

1 0
možnosti
Foto

V kotlince České jsou vzdálenosti opravdu malé ve srovnání se světem, hustota obyvatelstva docela vysoká. Maximální rychlost vlaku, který potřebuje k rozjetí kilometry a k ekonomickému rekuperačnímu zpomalování také, není nijak významná. K době jízdy je třeba připočíst i dobu potřebnou k nastoupení a vystoupení, jestli vlak dosáhne těch 200, nebo jenom řekněme 140 asi nebude hrát roli. Daleko důležitější je synchronizace, přesně na sebe navazující jízdní plány pro přestupování, případně přepřahování vagonů na různé směry.

3 0
možnosti

1) osobni regionalni doprava a zrychlene spesne vlaky skutecne nepotrebuji ani 200km/h rychlost, bohate staci 160km/h, navic je to levnejsi, kdyz se nemusi uvazovat o vyssim zabezpeceni, dulezita je prave plynulost dopravy, slusny interval a ani zastavovani a rozjezd vlaku neni vubec nic dramatickeho...

2) s tim souvisi jeste jedna dulezita vec, a tou jsou ucelene useky na danou rychlost, tak, aby vlak nemusel behem jizdy nekolikrat nemit rychlost....

3) vzdalenosti jsou tu nejsou velke, zadouci je hustou zastavbu, tedy regiony lepe propojit rychlou zelenici odd. od konvencni site, jeji vyuziti prave zavisi na dobrem a rychlem propojeni center/krajskych mest, a napojeni na mezinarodni sit, to konvencni zeleznice nemuze nabidnout ani pri 200km/h, tato sit zeleznice (Rychla Spojeni), mohou prevzit vetsinu dopravy mezi mesty a velmi rychle je propojit, do 30/45/60 min., energeticka narocnost bude kupodivu nizsi, nebot bude stacit k preprave mene souprav, a rychlosti v takovem pripade mohou byt i 250-350km/h, dulezite je navrhnou tskovou sit dobre, aby pokryla co nejvetsi cast statu.

4) S tim zase souvisi moznost propojeni RS (VRT) s konvencnimi tratemi tak, aby soupravy mohli zajizdet i do mensich mest a jinych nez hlavnich smeru. Chybou je, ze porad se tu drzi mytus o male zemi a dlouhem rozjezdu souprav a pod., ale to uz davno neplati, AGV, Frecciarossa, Shinkansen N700S, uz dnes dosahnou zrychleni pod 3min. na 300km/h a ujeta vzdalenost tak je 12-15km, brzdeni je samozrejme intenzivnajsi a vyuziva se rekuperace, dalsi mylkou je, ze na trat nemuze pomalejsi napr. regionalni vlak, ale to muze, proto k tomu slouzi vyhybny a vyuziti terminalu rozmistenych na trati v mistech, kde neni ani velka poptavka cestujicich, ale umozni uvolnit hlavni trat pro rychly vlak,...

5) Dobrou koncepri regionalni site vlaku, rychlych VRT spojeni a koridoru lze nejen propojit vetsinu uzemi pro osobni dopravu, ale take i uvolneni trati pro nakladni dopravu, jez je nyni velmi komplikovana,..

0 0
možnosti

Nymburk - Mlada Boleslav ;-D

0 0
možnosti

R11a71d47e22k 44H44o23r52a79k

30. 12. 2020 4:26

Je to stejne jako s jadernou fuzi, slycham ze to bude brzy vetsinu sveho dospeleho zivota.

3 0
možnosti

Choceň - Uhersko? Tedy celých 16 km na hlavním koridoru? To jsem tedy přímo v extázi!!

Mám dotaz - myslí to vážně, nebo nás jen trollí?

4 0
možnosti

A34n54d40r63e67j 76M28ó70c

29. 12. 2020 18:31

Do dvou let od kdy? :-D

2 0
možnosti

J50a95n 29M11a29l88ý

29. 12. 2020 15:36

Do dvou let maximálně najdeme tisíc důvodu proč to nejde.

2 0
možnosti