Diskuze
Nejšpinavější Ryanair se chlubil, že je nejzelenější. Úřad reklamu zakázal
Děkujeme za pochopení.
M82i17l63a10n 57Z56e82i93d39l40e10r
Ryanair svoji " zelenost" racionalizoval i poplatky za zavazadla. Prý tím motivuje cestovat na lehko.
M91a55r23t91i50n 46S79l55a45b75a
nikdo. Voliči mu to žerou i s navijákem.
L33u11d90ě95k 45C97h68r20á89s72t69e38k
Ryanair používá běžná letadla, jako ostatní, takže není žádný technický důvod, aby byl špinavější, než jiné aerolinky. A navíc si potrpí na to, aby jeho letadla nelétala poloprázdná, takže naopak spíš musí patřit k těm čistějším v poměru na emise/os.
J63a41n 60K19o59m21r97s85k61a
Statistika je věda.
Podle mne má s velkou pravděpodobností Ryanair pravdu.
Jsou nejzelenější, ale samozřejmě se to musí přepočítat na letadlo, nebo pasažéra, nebo poměr pasažére/míle apod.
Jako říci máte moc letadel, tak jste velký znečišťovatel, je blbost.
Tak zavřeme elektrárny, teď v zimě to bude pro mnohé ekologisty velmi poučné, odkud se bere teplo v bytu.
Stejně je to s létáním, ať lidé necestují. Ale to asi těžko, turismus je v západní Evropě další příjem pro státní kasu.
P37a63v24e71l 27H65o42u72s90k19a
Zajímavý je názor pana experta na letectví, že neekologický = málo zdaněný. Snad se toho nenažrané vlády nechytnou.
R47a86d95e59k 15J72a13n22a58t24a
Nic takového v článku nevidím. Trvdí, že je "daňově poddimenzované". Což je pravda. Letecké palivo je osvobozeno od daní, které ostatní druhy dopravy platit musí.
Není to málo peněz. Pokud vezmu B737-800 obsazený na 80%, dělá ta daňová úleva na spotřební dani při letu na 1000 mil (např. z Prahy do Turecka) cca 12.84×2.44×1900÷100÷0.8 = 750 Kč. Zpáteční letenka by tedy podražila o 1500 Kč.
A z mezinárodních letů se neplatí ani DPH. Pokud by se i tato výjimka zrušila, tak si ještě celou letenku (nejen cenu paliva) zvyšte o 21%.
J82a49k66u40b 63K90o80s
Mě spíš děsí prohlášení tzv. experta na dopravu, ze samozvané nevládní organizace, v samém závěru článku.
L40e40o86š 68K57o59n23e94č47n75ý
Tato zumpa by mela z trhu zmizet, bohuzel vsak, pokud s ni lide budou i nadale letat, bude nas tady otravovat stale. Ja uz s nimi nikdy nepoletim, to je presne jejichnpolitika, za vsechno platit - ve finale jsou drazsi nez opravdove aerolinky
P33e27t42r 36V47o98b62o31ř51i66l
Já naopak jo. Považuju to za ekvivalent cesty autobusem nebo vlakem z Prahy co já vím do Náchoda, ne za mimořádný kulturní nebo nevímjaký zážitek - jde mi jen o to, dostat se z bodu A do bodu B, bez zbytečností typu nic moc jídlo, nic moc kafe. Těch pár hodin co to po Evropě trvá kamkoliv nejíst vydržím. No a ve výsledku jsou na trasách kam létám o polovinu až dvě třetiny levnější než třeba českočínská naleštěná bída (se započtením všech příplatků).
R81a54d46e55k 97J48a71n78a87t95a
Napsali "Ryanair is the greenest/cleanest airline in Europe. This is down to two simple facts: the average age of our fleet (only 6.5 years), and our capability to operate with the highest load factors (97%)"
První část je blábol, na stáří letadla spotřeba nezáleží. Záleží na modelu a jejich 737-800 nejsou žádné sláva: https://en.wikipedia.org/wiki/Fuel_economy_in_aircraft#Short-haul_flights
Druhá část je ovšem pravdivá. Ryanair má opravdu snad nejvyšší load factor a "sardinkovou" konfiguraci, což ekologické opradu je, protože spotřeba na pasažéra je pak nejnižší.
Ovšem na druhou stranu, low cost letecké spoje vytvořily mnoho zbytečných cest, jako když si Britové letí zachlastat do Prahy, nebo když si někdo zaletí k moři 3x ročně na prodloužený víkend místo jednou na 10 dní. A ve srovnání se železniční dopravou je takové chlubení zavádějící už tuplem. Například let Londýn-Paříž znamená 10x více emisí, než to jet vlakem. A přitom to trvá zhruba stejně dlouho: https://www.seat61.com/CO2flights.htm
J83i11ř41í 13B50r89e36z82o63l67u96b79s93k26ý
"První část je blábol"
To teda není, motory stárnou, drak může podléhat trvalým změnám a spotřeba roste.
P86a45v49e13l 18K21r34a98l
Já jsem fakt pako, čtu, že nejzelenější a dívám se na obrázek a hledám zelenou barvu na tom letadle, čím je vlastně zelené... a pak mi to docvakne...
K51a90m25i91l 57K35o15p94r21n41i24c83k27ý
Naše vláda je prý protikorupční. Tady zasáhne kdo?
M86a49r75t14i32n 83S42l47a91b75a
nikdo. Voliči mu to žerou i s navijákem.
KOMENTÁŘ: Nad švarcsystémem už se smráká. Ale je to opravdu dobře?
Premium Kontroloři dostali od letošního ledna do ruky nový nástroj k potírání nelegální práce. Je ale...
Kofola, fidorky, polévka z pytlíku. České potraviny nabízí Amazon i za tisíce korun
Na americkém internetovém obchodu Amazonu prodává ostravská firma výhradně české výrobky. V nabídce...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
KOMENTÁŘ: Stanjurova další daň je prohrou pravicové politiky
Premium Po zklamání z chabého výnosu windfall tax ministr financí plánuje, jak si na banky posvítit jinak –...
Tušení smrti žene ruské miliardáře do vlasti. Řeší dědictví, bojí se znárodnění
Premium Stárnoucí ruští miliardáři řeší zásadní problém: jak převést obří majetek na své dědice....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Do britských hospod dorazil americký zvyk, spropitné. Pivaři jsou zmatení
Pro návštěvníky britských hospod bylo donedávna největší dilema zda si dají whisky, nebo pivo. A...
Průvodce lže v jednom kuse. V Tokiu vymysleli túru po neexistujících místech
V Asakuse, historické čtvrti Tokia, nabízejí „Uso no Cua“ neboli „Prohlídku lží“. Sestává z...
Němce trápí dönerflace. Cena kebabu prudce stoupla, mluví se o cenovém stropu
Pro velkou část německých spotřebitelů je turecký kebab velmi oblíbenou pochutinou, na kterou...
Škoda Auto kvůli nedostatku dílů ruší směny. Chybí sedačky či reflektory
Škoda Auto kvůli nedostatku dílů ruší některé směny ve výrobě. Chybějí některé součásti vozů, jako...
Do britských hospod dorazil americký zvyk, spropitné. Pivaři jsou zmatení
Pro návštěvníky britských hospod bylo donedávna největší dilema zda si dají whisky, nebo pivo. A...