Přesný termín stanoví vedení letiště podle vývoje počasí tak, aby se doba uzavírky využila co nejefektivněji, říká Miroslav Charvát, manažer Správy a rozvoje provozu ploch.
„K údržbě tedy nepřistoupíme ve dnech, kdy bude mlha, nízké teploty nebo špatný vítr. Jde o pravidelnou údržbu po letní sezoně, kdy na hlavní dráze byl nepřetržitý provoz. Cílem je dostat stav povrchu a značení do co nejlepší kondice před zimní sezonou,“ dodává.
Rozvoj letiště v Ruzyni bude střídmější, cílí na 21 milionů pasažérů |
Po dobu uzávěry převezme veškerý letecký provoz vedlejší dráha 12/30. S ohledem na hustě osídlené oblasti Prahy a Kladenska, které negativně ovlivňuje právě provoz na vedlejší dráze, proběhne údržba pouze přes den mezi 8 a 16 hodinou. V noci se bude opět létat na hlavní dráhu.
Směr provozu je závislý na aktuálních meteorologických podmínkách, především větru. Preferovaný směr je ale přistání od Prahy a vzlet na Kladno.
Pravidelnou údržbu dráhového systému je nutné, zejména s ohledem na provozní bezpečnost, provádět dvakrát ročně, vždy na jaře a na podzim.
3. května 2023 |